Potrzeba sensu jest fundamentalna dla człowieka. Leży u podstaw mitów, filozofii, religii, nauki. Poszczególne fragmenty rzeczywistości zawsze staramy się składać w pewną większą całość, która je uzasadnia. Dawniej opieraliśmy się na narracji na przykład prowadząc dziennik, spajaliśmy wydarzenia dnia w historię życia. Dziś, poddając codzienne czynności wyrażanej punktowo ocenie czy zdobywając w nich kolejne poziomy, rozgrywamy stopniową życiową grę. (...) Rzeczywistość cyfrowa wirtualne przestrzenie, jasno określone reguły porządkujące działania to nie są realia, w jakich dotąd funkcjonował człowiek jednak są to okoliczności w jakich grał. Granie okazuje się naturalnym sposobem uczestnictwa w zapośredniczonej cyfrowo kulturze. Wraz z postępującą cyfryzacją będziemy coraz bardziej doświadczać rzeczywistości poprzez jej rozgrywanie. Praca ma charakter interdyscyplinarny, łącząc takie przestrzenie wiedzy, jak: filozofię, kulturę, nauki społeczne, media, politykę. Jestem pełen uznania dla Autora, że nie ograniczył się do reprezentowanej przez siebie dyscypliny, lecz wpisał grywalizację w szeroki kontekst wiedzy poszerzającej i uzupełniającej jej znaczenie. Z uwagi na podjęty (...) temat a także wspomniane perspektywy badawcze, praca () zasługuje na szczególną uwagę. Jest ona nie tylko interesująca, lecz także zachęca do dyskusji na temat podejmowanych dotąd rozważań związanych z kulturą, mediami a nawet literaturą. - dr hab. Konrad Dominas, prof. UAM