Strefa marek
Uwarunkowania skuteczności mentoringu w organizacj

EAN:

9788301200244

Data premiery:

2018-07-25

Rok wydania:

2018

Oprawa:

broszurowa

Format:

235x165 mm

Strony:

264

Cena sugerowana brutto:

74.00zł

Stawka vat:

5%

Autorka podjęła próbę uporządkowania pojęć charakteryzujących proces mentoringu oraz wypracowała syntetyczną typologię mentoringu. Proces mentoringu - rozumiany jako świadomie wdrażany proces wspomagania osób, a przez to organizacji w osiąganiu wyznaczonych celów z wykorzystaniem potencjału mentorowanego i kompetencji mentora - został ukazany z perspektywy wszystkich jego interesariuszy, a więc zarówno mentora, mentorowanego, jak i organizacji, w której mentoring jest wykorzystywany.

Realizacja celów pracy wymagała uzyskania odpowiedzi na następujące pytania badawcze:

  1. Jaka jest skala stosowania procesów mentoringu w przedsiębiorstwach w Polsce oraz jaki rodzaj mentoringu najczęściej wykorzystują polskie przedsiębiorstwa?
  2. Jakiego rodzaju efekty uzyskują poszczególni interesariusze procesów mentoringu w przedsiębiorstwach?
  3. Jakie wewnątrzorganizacyjne uwarunkowania mentoringu kształtują uzyskiwane przez przedsiębiorstwa efekty dotyczące rozwoju pracowników oraz efekty dotyczące rozwoju organizacji?
  4. Jakie są czynniki skuteczności procesów mentoringu w przedsiębiorstwie?
  5. Jaka zależność występuje między stopniem sformalizowania procesu mentoringu a jego skutecznością?

Książka dostarcza pierwszego w Polsce obrazu mentoringu w grupie przedsiębiorstw otrzymanego na podstawie wyników badania reprezentatywnego.