AKTUALNOŚCI
08-05-2025
Zwrot - Sorus/Dygresje
30-04-2025
Zwrot Widnokrąg
Najciekawsze propozycje pośród gier planszowych, zabawek i artykułów papierniczych na Gwiazdkę 2019. Zachęcamy do oglądania filmów.
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Zabawkowicz.pl
Zachęcamy do oglądania relacji z Jesiennych Targów Ateneum, podczas których wystawcy zaprezentowali, z myślą o Klientach Ateneum, najciekawsze produkty na Gwiazdkę 2019. Warto uzupełnić półkę księgarską i sklepową o ten asortyment.
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Świata Zabawek
Polecamy 11 gier planszowych od wydawnictwa Rebel, Hipokampus i Hobbity. W zestawieniu znajdują się zarówno gry edukacyjne (Był sobie kosmos czy Pierwsza pomoc), przepięknie wykonane (Kimono czy Planeta), jak i te w sam raz na urlop (Przechlapane! czy Tagi). Zachęcamy do oglądania, inspirowania się i zamawiania produktów w Ateneum.
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Świata Zabawek
Zachęcamy do zapoznania się z propozycjami zabawkowymi zaprezentowanymi przez przedstawicieli jednych z największych producentów na polskim rynku: Dumel, MGA Entertainment oraz Cobi i zamawiania produktów w Ateneum.
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Świata Zabawek
Najciekawsze propozycje sezonu Back to school 2019. Podążamy za trendami, modnymi wzorami i oferujemy produkty najwyższej jakości, m.in. notesy, karteczki memo, kleje brokatowe, piórniki, pudełka śniadaniowe, plecaki, bidony, zakładki magnetyczne i wiele, wiele innych!
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Papierniczego Świata
Magdalena Kordaszewska, redaktor naczelna portalu Zabawkowicz.pl przy współpracy z Ateneum wybrała najciekawsze propozycje gier familijnych na okres wiosny i lata, w tym Dzień Dziecka 2019. Zachęcamy do oglądania filmu i zamawiania produktów w Ateneum.
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Zabawkowicz.pl
Magdalena Kordaszewska, redaktor naczelna portalu Zabawkowicz.pl przy współpracy z Ateneum wybrała najciekawsze propozycje zabawkowe na okres wiosny i lata, w tym Dzień Dziecka 2019. Zachęcamy do oglądania filmu i zamawiania produktów w Ateneum.
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Zabawkowicz.pl
Magdalena Kordaszewska, redaktor naczelna portalu Zabawkowicz.pl oraz organizatorka konkursu Zabawka Roku, podczas Wiosennych Targów Ateneum zebrała garść cennych informacji z rynku obrazujących, co warto mieć na półce w 2019 roku. Zachęcamy do zapoznania się z materiałami.
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Zabawkowicz.pl
Magdalena Kordaszewska, redaktor naczelna portalu Zabawkowicz.pl oraz organizatorka konkursu Zabawka Roku, przy współpracy z Ateneum wybrała najciekawsze propozycje pośród artykułów papierniczych na sezon Back to school 2019. Zachęcamy do oglądania filmu
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Zabawkowicz.pl
Dzień Dziecka zbliża się wielkimi krokami, z tej okazji Ateneum wraz z redakcją portalu Zabawkowicz.pl wyselekcjonowało zbiór interesujących nowości zabawkowych, które już teraz lub w najbliższym czasie będzie można zamówić w Ateneum. Prezentujemy szeroki wachlarz produktów zaczynając od lalek przez gry familijne i zręcznosciowe aż po zestawy kreatywne. Zachęcamy do zapoznania się z trendami w 2019 roku i zamawiania zabawek w Ateneum.
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Zabawkowicz.pl
Targi "SpielwarenmesseR" w Norymberdze już za nami! Największe i najważniejsze targi zabawkowe to doskonały wyznacznik trendów, które będą obowiązywać w danym roku w Polsce i na świecie. Na tragach nie zabrakło przedstawicieli Ateneum i Świata Zabawek. Wspólnie przygotowaliśmy krótkie podsumowanie, jakie najciekawsze i najgorętsze trendy będą obowiązywać w 2019 roku, a tym samym o produkty z jakich kategorii warto uzupełnić półkę księgarską i sklepową.
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Świata Zabawek
Grupa LEGOR przeprowadziła badania na temat roli zabawy w życiu dzieci i całych rodzin. Poddano im niemal 13 000 rodziców i dzieci w 9 krajach. Wyniki nie pozostawiają wątpliwości: rodziny, które bawią się częściej, są szczęśliwsze. Jednak okazuje się, że współczesne dzieci na ogół są zbyt zajęte, by znaleźć czas na zabawę...
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Rynku Zabawek
Hurtownia Ateneum wraz z Magdaleną Kordaszewską, redaktor naczelną portalu Zabawkowicz.pl oraz organizatorką konkursu Zabawka Roku prezentują katalog najciekawszych zabawek dla różnych grup wiekowych. Lwia część zaproponowanego asortymentu otrzymała cenne laury, jak Zabawka Roku, Nagroda Dzieci czy Nagroda Rodziców.
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i portalu Zabawkowicz.pl
Zachęcamy do oglądania relacji z Jesiennych Targów Ateneum, podczas których wystawcy zaprezentowali, z myślą o Klientach Ateneum, najciekawsze produkty na Gwiazdkę 2018. Warto uzupełnić półkę księgarską i sklepową o ten asortyment.
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Świata Zabawek
Magdalena Kordaszewska przy współpracy z Ateneum wybrała najciekawsze propozycje pośród gier planszowych, zabawek i artykułów papierniczych na sezon Gwiazdka 2018. Zachęcamy do oglądania filmów
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Zabawkowicz.pl
Magdalena Kordaszewska, redaktor naczelna portalu Zabawkowicz.pl oraz organizatorka prestiżowego konkursu Zabawka Roku, podczas Jesiennych Targów Ateneum 2018 zaprezentowała trendy zabawkowe na Gwiazdkę 2018 w oparciu m.in. o sprzedaż produktów w Ateneum, Allegro oraz Amazonie. Zapoznaj się z danymi.
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Zabawkowicz.pl
Coraz więcej osób spędza wolny czas właśnie przy planszy, poszukując coraz to nowszych doświadczeń płynących z zabawy w gronie najbliższych. W odpowiedzi na tę potrzebę wydawcy prześcigają się w pomysłach na uatrakcyjnienie fabuły i mechaniki poszczególnych tytułów. Jak za tym wszystkim ma nadążyć sprzedawca? Czy istnieje prosty sposób na znalezienie w tym morzu nowości drogocennych pereł, które napędzają sprzedaż? I czy istnieje kanon gier, które bezwzględnie trzeba mieć w ofercie?
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Rynku Zabawek
19 lipca br. zaczęła obowiązywać znowelizowana ustawa z dnia 13 kwietnia 2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku (zwana dalej ustawą sozinr), która obejmuje swoim zasięgiem również zabawki. Jej celem jest dostosowanie polskich przepisów do prawa Unii Europejskiej...
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Rynku Zabawek
1 lipca 2018 r. znowelizowana ustawa o podatku VAT wprowadziła mechanizm podzielonej płatności (split payment) polegający na tym, że z płaconej wartości brutto faktury VAT, która wpływa na konto sprzedawcy, bank automatycznie pobiera kwotę podatku od towarów i usług na osobny rachunek VAT powiązany z rachunkiem rozliczeniowym. Jego stosowanie ma charakter dobrowolny dla płatnika. Split payment dotyczy wyłącznie płatności pomiędzy firmami (B2B) w PLN. Jeden przelew może rozliczyć jedną fakturę VAT.
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Rynku Zabawek
Dzieci nie są ograniczane przez żadne zasady i reguły. Nie wiedzą, jak powinien działać świat. Dzięki temu w naturalny sposób łamią konwenanse, oddając się kreatywnym zabawom. Plastelina, klocki czy hit sprzedażowy ostatnich miesięcy - brokatowe gluty - wprowadzają je w stan ożywienia. To nie wszystko, są jeszcze zdalnie sterowane roboty i drony oraz gry planszowe. Czy wszechobecna elektronika zamieni maluchy w cyfrowe zombie, czy rozwinie w nich nowe umiejętności? Które zabawki staną się przebojem?
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Rynku Zabawek
Celnicy przy wsparciu Inspekcji Handlowej i specjalistycznych laboratoriów sprawdzali, czy w sprowadzanych spoza UE lalkach, piłkach lub gryzakach nie ma zbyt dużo toksycznych ftalanów. Blisko 1,5 mln sprawdzonych, 700 tys. zakwestionowanych i 30 tys. zniszczonych zabawek - to efekt wspólnej akcji UOKiK i Krajowej Administracji Skarbowej.Podobne działania podjęły - z polskiej inicjatywy - inne państwa Grupy Wyszehradzkiej.
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Rynku Zabawek
Każdego roku pojawia się mnóstwo okazji do obdarowywania dzieci prezentami. Ważną rolą dorosłych jest dokonanie mądrego wyboru podarku, który sprzyja właściwemu rozwojowi dziecka. Błędem jest kierowanie się wyłącznie modą czy sugestiami reklamowymi.
Wcielimy się w mądrego rodzica i wybierzemy jeden z najpopularniejszych prezentów dla dziecka, czyli zabawkę. Poniżej sugestie, czym się kierować przy selekcji produktów na półkę sklepową lub księgarską oraz jakie ostrzeżenia powinny znajdować się na zabawkach.
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Rynku Zabawek
Zaglądając do księgarni, klient szuka m.in. pięknych opowieści, wiedzy, poezji, pozycji pobudzających wyobraźnię i kreatywność. Poza książkami, mogą mu to zapewnić również gry i zabawki. Zatem czemu nie oferować gier lub zabawek, które są pokrewne książkom? Wystarczy sięgnąć po ciekawa historię i ją ożywić.
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Rynku Zabawek
Potrzeba rozwoju i chęć zwiększania rentowności przedsiębiorstw są nieodzownymi elementami prowadzenia firmy. Wielu właścicieli i kierowników w poszukiwaniu obszarów pozwalających na wygenerowanie większej gotówki skupia się na zwiększaniu sprzedaży. Sprzedają nowe produkty, szukają nowych klientów, przeznaczają większy budżet na marketing itp. Nie jest to jednak jedyna możliwość pozyskiwania większych pieniędzy. Poniżej omówimy jedną z "innych" metod - jest nią zarządzanie kosztami.
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Rynku Zabawek
Kary nakładane przez wyszukiwarki to coś, co spędza sen z powiek wielu webmasterom. Jednego dnia jesteś w top 3 wyników wyszukiwania, a drugiego w ogóle nie istniejesz w SERP-ach. Dzieje się tak często, ponieważ Google stale stara się udoskonalać jakość oferowanych wyników wyszukiwania.
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Rynku Zabawek
Poziom obsługi w sklepie nie tylko wpływa na poziom satysfakcji lub rozczarowania konsumentów, ale też ma przełożenie na jego realne dochody. Tam, gdzie personel potrafi w sposób życzliwy i przyjazny komunikować się z klientami, jest otwarty na ich potrzeby i nastawiony proaktywnie do sprzedaży, nie tylko przyjemniej robi się zakupy, ale i chętniej się powraca, dzięki czemu do kasy sklepu płynie szeroki strumień pieniędzy...
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Rynku Zabawek
W 2006 r. na polskim rynku było 2800 sklepów internetowych. Rok 2010 przyniósł potrojenie tej liczby, podczas gdy obecnie waha się ona pomiędzy 15 000 a 20 000. Wartość e-handlu w 2013 r. wyniosła 26 mld zł, rok później osiągnęła poziom 30 mld zł*. Nic dziwnego, że taka forma sprzedaży stała się atrakcyjna również dla producentów, importerów i dystrybutorów z branży zabawkarskiej. Jednak trzeba pamiętać, że jej prowadzenie wiąże się z koniecznością przestrzegania zasad sprzedaży na odległość określonych w ustawie o prawach konsumenta.
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Rynku Zabawek
Tak jak rewolucja przemysłowa całkowicie zmieniła oblicze gospodarki we wszystkich krajach, tak dzisiaj mamy do czynienia z podobnym zjawiskiem. Komputeryzacja i Internet gruntownie zmieniły oblicze biznesu na świecie, stwarzając nowe, ogromne możliwości, ale też wielkie wyzwania. Biznes musi szybko ewoluować w otaczającym go środowisku, ważna jest więc odpowiednia elastyczność architektury IT, która umożliwi szybkie wdrażanie nowych aplikacji i systemów.
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Rynku Zabawek
Bezpieczeństwo zabawek od początku funkcjonowania Wspólnoty Europejskiej stanowiło jeden z kluczowych elementów integracji. Naczelnym założeniem było stworzenie wspólnych, horyzontalnych oraz szczegółowych przepisów określających zasady wprowadzania do obrotu wyrobów, które nie będą stwarzały zagrożenia dla ich użytkowników, w szczególności dzieci.
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Rynku Zabawek
O fenomenie gier planszowych pisze brytyjski "The Guardian". Wywiad z Mattem Leacockiem, autorem "Pandemica", publikuje "The Times". Cotygodniowe audycje o grach nagrywa gwiazda Hollywood Rich Sommers ("Diabeł ubiera się u Prady"). Nie ma dwóch zdań, planszówki rządzą! Są wszędzie! Świat oszalał na ich punkcie! Największa sieć księgarni w USA - Barnes & Noble - w ubiegłym roku rozpoczęła pilotażowy program dedykowany planszówkom, wprowadzając je do wybranych 50 salonów. Ewaluacja projektu nadeszła szybko. Dziś, kilka miesięcy później, gry planszowe są dostępne w każdym salonie sieci, w ponad 600 placówkach rozsianych jak Stany długie i szerokie.
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Rynku Zabawek
Żyjemy w czasach, gdzie praktycznie każde przedsiębiorstwo posiada dostęp do tej samej technologii. Dodatkowo szybko rozwijający się rynek oraz globalizacja tworzą coraz większą konkurencję w niemalże wszystkich dziedzinach. W jaki więc sposób wyróżnić się i sprowadzić klientów do siebie? Jednym ze sposobów jaki może przyjść nam do głowy może być marketing, więc drugie od razu nasuwające się pytanie, to jak go prowadzić? Przecież każdy konkurent działa także w tym obszarze. Otrzymujemy więc drugi raz to samo pytanie - jak się wyróżnić?
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Rynku Zabawek
Liczba użytkowników social mediów w Polsce nieustannie rośnie. Według raportu "We are social" na początku 2015 r. odnotowano 13 mln aktywnych profili w mediach społecznościowych (wzrost o 1,2 mln w porównaniu z ub.r.). Użytkownik social mediów w Polsce spędza w portalach społecznościowych średnio ponad 2 godziny dziennie. Jednocześnie aż 44 proc. internautów korzysta na co dzień z urządzeń mobilnych. Jak dobrze wykorzystać ten trend w działalności naszej firmy?
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Rynku Zabawek
Obroty są lepsze, kiedy sprzedawca jest właściwą osobą na właściwym miejscu. Ma żyłkę handlowca, lubi ludzi i zna się na oferowanych produktach. Nie każdy od razu musi być zaklinaczem klientów, by ci kupowali więcej i więcej - choć oczywiście właściciele sklepów o takich właśnie mistrzach sprzedaży marzą. Nim jednak trafimy na geniusza, który potrafi sprzedać śnieg Eskimosom, warto wyczulić swój zespół na podstawowe błędy, których nie należy popełniać. Chodzi głównie o to, by nie irytować klientów. A co na tych ostatnich działa jak płachta na byka?
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Rynku Zabawek
Negocjacje to proces, który wkrada się do naszego życia od dawna. Choć są aktualnie kojarzone głównie z biznesem, rozmowami handlowymi itp., to mają one miejsce w każdej możliwej sferze - prywatnej i zawodowej. Negocjacje są wynikiem powstawania tzw. konfliktu interesów. Oznacza to, że nie tylko negocjujemy warunki opłacalnych dla nas kontraktów, ale także wybór miejsca na wyjazd wakacyjny z rodziną czy dobór filmu w kinie. Choć nie w tym aspekcie tworzony jest ten artykuł, to nabywając umiejętności negocjacyjnych będziemy potrafili wykorzystać je na każdej płaszczyźnie podejmowania wspólnych decyzji. Nas natomiast interesują negocjacje cenowe, czyli jakie techniki i argumenty pomogą nam uzyskać dodatkowe rabaty lub zwiększą wartość/ilość sprzedaży.
Czytaj więcej
dodał: Redakcja Ateneum i Rynku Zabawek