Strefa marek
Model komunikowania życzeń w mediach..

EAN:

9788380176027

Wydawnictwo:

Data premiery:

2025-11-14

Rok wydania:

2025

Oprawa:

broszurowa

Format:

168x15 mm

Strony:

266

Cena sugerowana brutto:

50.40zł

Stawka vat:

5%

Życzenia, jako szeroko rozpowszechniony akt grzecznościowy, mają ugruntowaną pozycję w kulturze. Na przestrzeni lat zmieniły się zarówno popularne formy podawcze (choć nieprzerwanie funkcjonują w obiegu ustnym), jak i sama ich formuła. Jednocześnie media społecznościowe, które w dużej mierze zaczęły zastępować kontakty międzyludzkie, dążyły do sfunkcjonalizowania życzeń składanych między użytkownikami. Dużą popularnością wśród mediów społecznościowych od lat cieszy się Facebook, proponując internautom wygodny i nowoczesny komunikator w obrębie dwóch płaszczyzn komunikacji - prywatnej i publicznej.

Celem pracy jest przedstawienie modeli komunikowania życzeń, a także ich charakterystyka. Materiału badawczego poszukiwano zarówno w kontaktach towarzyskich między osobami znajomymi, na wzór kontaktów twarzą w twarz, jak i w komunikacji marketingowej. Nieodłącznym elementem dociekań badawczych jest interakcyjność wpisana w naturę medium. Wybór tytułowego sformułowania komunikowanie życzeń, zamiast składanie życzeń, ma za zadanie oddać istotę i zakres opisu, w skład którego nie wchodzi samo przekazywanie życzeń, ale też ich odbiór, reakcja odbiorcy, często też bodziec, który spowodował złożenie życzeń. Dopiero uwzględnienie wszystkich elementów zamyka cały proces nadawczo-odbiorczy aktu życzenia.

Materiał badawczy stanowią posty oraz zainicjowane nimi komentarze, opublikowane na Facebooku na profilach użytkowników powiązanych siecią znajomości z autorką pracy , wpisy na profilach znanych marek, osób publicznych oraz na popularnych profilach społecznościowych.