Strefa marek
"Ty i Ja". Magazyn, grafika, zjawisko

EAN:

9788366068513

Rok wydania:

2024

Oprawa:

broszurowa

Format:

233x325 mm

Strony:

179

Cena sugerowana brutto:

129.00zł

Stawka vat:

5%

Album zawiera autorski wybór materiałów z miesięcznika Ty i Ja ułożonych według działów: Moda, Ciało, Film, Literatura, Mieszkanie, Kulinaria, Reklama, Różności i Wiedza oraz współczesne teksty: Aleksandry Boćkowskiej, Justyny Jaworskiej, Marcina Wichy oraz Julii Libery i Agaty Szydłowskiej.

Projekt graficzny publikacji stworzył Kuba Maria Mazurkiewicz. Wyboru materiałów dokonały Julia Libera i Agata Szydłowska, redaktorki merytoryczne publikacji i kuratorki wystawy Ty i Ja. Lajfstajlowy magazyn z Peerelu, która będzie prezentowana w DSH od 27 września 2024.

Każdy z działów zawiera: reprodukcje oryginalnych rozkładówek, kolaże oraz pojedyncze ilustracje i opatrzony jest krótkim tekstem wprowadzającym, który objaśnia kontekst historyczno-kulturowy.

Redaktorki zaprosiły do współpracy autorów, dla których Ty i Ja z wielu względów miał szczególne znaczenie. W efekcie powstały eseje, teksty analityczne i artystyczne wypowiedzi. Ich lektura pozwala zrozumieć, jak wielkie znaczenie Ty i Ja miało nie tylko dla polskiej kultury, sztuki czy kształtowania gustów w PRL, ale też, jak oddziaływało na wrażliwość poszczególnych czytelników. Marcin Wicha snuje tu intymną opowieść o fascynacjach literackich, Aleksandra Boćkowska o modzie, rozdartej między marzeniami o Paryżu a realiami powojennej Warszawy, a Justyna Jaworska o konsumpcji w czasach niedoboru. Osobne miejsce w albumie mają artystyczne wypowiedzi Szymona Zakrzewskiego, Nicolasa Grospierrea i Tomasza Szerszenia.

Ty i Ja. Magazyn, grafika, zjawisko to przede wszystkim wizualna uczta. Kuba Maria Mazurkiewicz, grafik i wykładowca ASP, inspirował się awangardowymi rozwiązaniami wprost z łamów Ty i Ja. Na rozkładanych alonżach obejrzeć można na przykład wszystkie 163 okładki pisma. Część z nich została powiększona i zaprezentowana na osobnych rozkładówkach. Kremowy odcień papieru nawiązuje do szorstkiego, pożółkłego papieru, na którym drukowano gazetę.

Książka została przygotowana w dwóch wersjach językowych polskiej i angielskiej.