Strefa marek
Prognozowanie w przedsiębiorstwie

EAN:

9788366402850

Rok wydania:

2024

Oprawa:

broszurowa

Strony:

320

Cena sugerowana brutto:

79.00zł

Stawka vat:

5%

Bez prawa zwrotu

Prognozowanie to przewidywanie przyszłych zdarzeń, którego celem jest zmniejszenie ryzyka w procesie podejmowania decyzji. W książce przedstawiono obecny stan wiedzy na temat konstruowania prognoz. Omówiono ich znaczenie dla zarządzania oraz sam przebieg procesu prognozowania, skupiając się na takich zagadnieniach, jak:

- klasyfikacja metod prognozowania,

- dane prognostyczne i ich analiza,

- metody prognozowania oparte na modelu szeregu czasowego,

- metody prognozowania oparte na modelu ekonometrycznym,

- prognozowanie na podstawie metod jakościowych,

- integrowanie metod ilościowych z ocenami ekspertów,

- metody statystyczne,

- obróbki danych prognostycznych,

- prognozowanie czynników otoczenia,

- prognozowanie wielkości sprzedaży i prognozowanie finansowe.

Książka może być wykorzystywana zarówno jako podręcznik akademicki, jak i przewodnik dla menedżerów tworzących prognozy i posługujących się nimi w zarządzaniu przedsiębiorstwem.