Strefa marek
Model polityka popularnego w państwach..

EAN:

9788323373674

Data premiery:

2023-04-14

Rok wydania:

2023

Oprawa:

twarda

Format:

235x158 mm

Strony:

416

Cena sugerowana brutto:

59.90zł

Stawka vat:

5%

W jaki sposób niektórym politykom udaje się utrzymać dużą popularność nawet po kilku latach rządzenia lub sprawowania urzędu? Często wygrywają wybory tuż po zakończeniu pierwszej, drugiej lub kolejnej kadencji. Wydają się także wiarygodni i charyzmatyczni. Czy to z powodu ich ciężkiej pracy lub wrodzonych cech? Czy raczej sztaby wyborcze narzucają wizerunkowy cel, do którego powinni dążyć kandydaci? Może zatem istnieje wzorzec, lista cech, którymi miałby się charakteryzować polityk sprawnie zarządzający wrażeniem i utrzymujący popularność na wysokim poziomie.

Autor książki analizuje poszczególne elementy wizerunku i komunikacji politycznej oraz w formie pogłębionego opisu i licznych wizualizacji buduje model polityka popularnego. To pozycja zarówno dla uczestników sceny politycznej, jak i dla wszystkich, którzy chcą się jej krytycznie przyglądać i dokonywać świadomych wyborów.

Bardzo wysoko oceniam oryginalność tej monografii oraz jej wkład w naukę. Przeprowadzone badania znakomicie uzupełniają lukę w literaturze przedmiotu, a ponadto stanowią kompendium wiedzy, która może zostać wykorzystana w sposób praktyczny przez aktorów politycznych, doradców, spin doktorów.

Z recenzji prof. dr hab. Agnieszki Kasińskiej-Metryki

Na uwagę zasługują nowatorski charakter wyboru problematyki badawczej, innowacyjne ujęcie omawianego zagadnienia, imponujący materiał źródłowy stanowiący jej podstawę teoretyczną i faktograficzną, jak również poprawność całego wywodu i przystępny styl narracji.

Z recenzji dra hab. Szymona Ossowskiego, prof. UAM

Paweł Rogaliński- badacz, praktyk i teoretyk mediów, marketingu i edukacji, doktor w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie nauki o komunikacji społecznej i mediach (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie). Ukończył zarządzanie (2010-2012), stosunki międzynarodowe: nauki polityczne (2006-2011) oraz filologię angielską (2006-2010) na Uniwersytecie Łódzkim. Redaktor naczelny portalu popularnonaukowego "Przegląd Dziennikarski", prezes organizacji pozarządowej. Otrzymał kilkanaście nagród i wyróżnień krajowych i międzynarodowych, między innymi w Londynie, Berlinie, Warszawie i Brukseli.