"Gramatyka większość uczniów jej nie znosi i, tak naprawdę, nie znosi jej także większość nauczycieli języków obcych". Tak swoją książkę rozpoczyna Rachel Paling autorka metody nazwanej Neurolanguage Coaching®. Książka Brain Friendly Grammar pozwala nauczycielom zrozumieć przyczyny, dla których dotychczasowe metody nauczania gramatyki nie były dla mózgu ani przyjazne ani stymulujące. Pokazuje także siłę tzw. rozmowy coachingowej, w toku której uczeń łatwiej przyswaja i zapamiętuje informacje. Publikacja składa się z trzech sekcji. Pierwsza to część teoretyczna poświęcona omówieniu tych odkryć neuronauki, które znajdują zastosowanie w nauczaniu gramatyki. Druga jest przewodnikiem, w którym krok po kroku pokazano, jak teorię stosować w praktyce. Część trzecia to zbiór przykładowych skryptów, które nauczyciel może wykorzystać jako swoisty szkielet rozmów coachingowych o konkretnych zagadnieniach gramatycznych (np.: o czasach gramatycznych, mowie zależnej, poszczególnych częściach mowy, języku oficjalnym i nieoficjalnym). Brain Friendly Grammar nie jest z pewnością tradycyjnym podręcznikiem do gramatyki i bardzo różni się od innych publikacji z tej dziedziny. Jest skierowana do nauczycieli języka angielskiego, którzy szukają inspiracji, chcąc uczyć gramatyki w sposób bardziej efektywny i stymulujący.