Strefa marek
Bitnicy

EAN:

9788323525288

Autor:

Rok wydania:

2016

Oprawa:

broszurowa

Format:

210x135x15 mm

Strony:

306

Cena sugerowana brutto:

33.00zł

Stawka vat:

5%

W publikacji przedstawiono sylwetki i dorobek autorów, którzy stali się ikonami Beat Generation oraz pisarzy dalszego planu: Johna Clellona Holmesa, Jacka Kerouaca, Allena Ginsberga, Williama S. Burroughsa, LeRoi Jonesa/Amiri Baraki, Lawrence'a Ferlinghettiego, Joyce Johnson, Diane di Primy i Richarda Brautigana.
Mit Pokolenia Beatu to jeden z najbardziej wyrazistych mitów kultury amerykańskiej XX wieku. Ta generacyjna nazwa niemal automatycznie przywodzi na myśl stworzony przez Allena Ginsberga w Skowycie zbiorowy portret młodych, wrażliwych Amerykanów, zagubionych i zbuntowanych, uciśnionych i radykalnych, pragnących wolności i popadających w ekscesy.
Dlaczego właśnie bitnikom udało się zbudować tak trwały generacyjny mit, skoro prawie każde amerykańskie pokolenie ubiegłego, niespokojnego wieku miało powody, by uważać się za stracone? W jakim stopniu zadecydowały o tym nietuzinkowe biografie, frapujące charaktery i indywidualne talenty najważniejszych pokoleniowych pisarzy, a w jakim rosnące zainteresowanie mediów i szeroko pojętych kręgów opiniotwórczych, nierzadko bardzo krytycznych wobec zbuntowanej młodzieży, które pomogło rozdmuchać modę na Beat?
O bitnikach napisali w tej książce: Jerzy Durczak, Jacek Gutorow, Justyna Kociatkiewicz, Ewa Barbara Łuczak, Krzysztof Majer, Paweł Marcinkiewicz, Mirosław Aleksander Miernik, Łukasz Muniowski, Marek Paryż, Alicja Piechucka, Andrzej Pietrasz, Tadeusz Pióro, Tomasz Sawczuk i Marianna Strychowska.