W niniejszym zeszycie Czytelnicy znajdą różnorodność i bogactwo interpretacji lektur szkolnych z uwzględnieniem materiałów praktycznych (teksty sprawdzianu, karty pracy, polecenia dla grup, obrazki multimedialne, gry edukacyjne) oraz multimedialnych aplikacji, które doskonale sprawdzają się na lekcjach języka polskiego, umożliwiają bowiem tworzenie plakatów, prezentacji, quizów, infografik, gier planszowych. To cenne źródło inspiracji dla nauczycieli języka polskiego, którzy powinni łączyć literaturę z innymi dziedzinami sztuki - malarstwem, architekturą, muzyką i tańcem.
Doświadczenia lekcyjne pokazują, że współcześni uczniowie, wychowani i wzrastający w kulturze dźwięku i obrazu, są bardziej zainteresowani, bardziej otwarci i chłonni na przekaz nie wyłącznie literacki.Ponadto Podstawa programowa zawiera zapisy jasno określające konieczność uczenia umiejętności kontekstowej interpretacji tekstu literackiego. Reasumując, niepodważalny jest fakt, iż pełne i właściwe rozumienie tekstów literackich jest możliwe wyłącznie w perspektywie korespondencji sztuk. Przedstawiamy także inne formy rozwoju dla uczniów, m.in. uczestnictwo w wyjątkowym konkursie polonistycznym - Olimpiadzie Literatury i Języka Polskiego dla Szkół Podstawowych - nowatorskim pod względem formy i treści. Zachęcamy do korzystania z proponowanych w tym numerze innowacyjnych technik uczenia, polegających na wyjściu z ławek, przeniesieniu uczniów do magicznego świata literackiego. A wszystko po to, aby tych wymagających młodych ludzi zaskakiwać, inspirować do samodzielnego myślenia, pobudzać do zmian perspektywy, zaciekawiać, ale też wykorzystywać ich energię, zapał oraz pomysłowość.