Autorzy komplementarnie połączyli swoje kompetencje teoretyczne i metodologiczne pedagoga pracy i andragoga (K. Klimkowska) oraz translatologa i dydaktyka translacji (K. Klimkowski), co w efekcie dało interdyscyplinarne studium postrzegania przez kształcących się tłumaczy, znaczącego z perspektywy ich zawodowego rozwoju i kształcenia kompetencyjnego na studiach magisterskich, procesu kształtowania umiejętności i sprawności składających się na kompetencję świadczenia usług tłumaczeniowych. [] monografia jest opracowaniem ważnym i nowatorskim dobrze wpisuje się zarówno w literaturę z zakresu dydaktyki przekładu uzupełniając ją o obraz swoistego ja zawodowego przyszłych tłumaczy oraz ich przekonań o kształtowaniu kompetencji specjalistycznych na studiach translatorskich, jak i pedagogiki pracy dzięki analizom funkcjonowania edukacyjno-zawodowego studentów przygotowujących się do wejścia na rynek pracy. Z recenzji prof. zw. Dr. Hab. Stefana M. Kwiatkowskiego