Strefa marek
Drinki i cocktaile

EAN:

9788382745221

Wydawnictwo:

Data premiery:

2025-10-22

Rok wydania:

2025

Oprawa:

twarda

Format:

283x206 mm

Strony:

240

Cena sugerowana brutto:

99.95zł

Stawka vat:

5%

Pierwszy zapis na temat drinków można znaleźć w angielskiej książce kucharskiej z XVI wieku. Receptura przewidywała dodanie do whisky mięty pieprzowej, a drink nazwano julep. Sto lat później znana była mieszanka herbaty, cytryny, cukru i araku lub rumu, określana jako boll-punch czyli 'czarka ponczu'.

Drink to mieszanka od dwóch do nawet kilkunastu składników. Wśród nich muszą się znaleźć składniki główne - tzw. baza, a więc różnego rodzaju alkohole: wódki, likiery czy wina. Do bazy dodaje się składniki modyfikujące, służące do podniesienia aromatu i smaku, zharmonizowania i udoskonalenia napoju: substancje słodzące, zakwaszające oraz przyprawy. Niektóre drinki wymagają prócz tego dodania schłodzonej wody (gazowanej lub nie), soku lub napoju gazowanego, które nadają im orzeźwiającego charakteru. Można je również dekorować, np. owocami i podawać do nich słomki, widelczyki lub łyżeczki.

W książce czytelnik znajdzie podstawowe rodzaje drinków, m.in. aperitif, cobbler, collins, cooler, drinki bezalkoholowe, eggnog, poncz, a także propozycję przekąsek do drinków.