Strefa marek
Hurtownie danych. Teoria i praktyka

EAN:

9788301178420

Data premiery:

2014-08-19

Rok wydania:

2014

Oprawa:

broszurowa

Format:

240x165 mm

Strony:

388

Cena sugerowana brutto:

84.00zł

Stawka vat:

5%

Tematyka hurtowni danych, choć niezwykle aktualna, doczekała się w języku polskim jedynie nielicznych opracowań. Wiedza z tej dziedziny jest rozproszona, co utrudnia osobom zainteresowanym zarówno wyrobienie sobie spójnego obrazu zagadnienia, jak i rozwiązywanie konkretnych problemów.

Książka zawiera całościowy wykład teoretyczny, ale przede wszystkim koncentruje się na praktyce. Nie ogranicza się do omówienia zasad i reguł, lecz opisuje także liczne rafy i pułapki czyhające na projektantów i programistów. Tam, gdzie możliwe jest więcej niż jedno poprawne rozwiązanie, podano ich kilka, dzięki czemu czytelnik może wybrać podejście najlepiej dopasowane do własnych wymagań.

Z książki dowiesz się:

  • jak zaprojektować hurtownię danych od modelu koncepcyjnego, przez logiczny po model fizyczny;
  • jak zagwarantować wydajne zasilanie hurtowni;
  • jak sprawić, by zasilanie hurtowni nie spowalniało aplikacji operacyjnych;
  • jak zapewnić wydajne działanie wdrożonej hurtowni.

Powinieneś znać:

  • podstawy projektowania relacyjnych baz danych;
  • podstawowe pojęcia związane z bazami danych;
  • podstawy języka SQL;
  • podstawy zarządzania bazami danych.

Wszystkie omówione zagadnienia - teoretyczne i praktyczne - zostały zilustrowane przykładami. Na końcu książki czytelnik znajdzie słownik najważniejszych pojęć oraz krótki słownik angielsko-polski.