Strefa marek
Take Time (edycja polska) REBEL

EAN:

3558380131205

Producent:

Grupa wiekowa:

10+

Opakowanie:

pudełko

Data premiery:

2025-10-03

Kod dostawcy:

LIBTT0101PL

Cena sugerowana brutto:

129.95zł

Stawka vat:

23%

Take Time to gra kooperacyjna, w której wspólnie podejmujecie różne wyzwania i zależnie od ich wyniku dzielicie porażkę albo zwycięstwo. Aby wygrać, musicie opracować skuteczną strategię i ułożyć 12 kart wokół zegara, przestrzegając bardzo specyficznych zasad. Gra składa się z 40 wyzwań o rosnącym poziomie trudności, z których każde wprowadza nowe reguły wpływające na rozgrywkę. W każdej partii możecie podjąć próbę ukończenia serii składającej się z dowolnej liczby wyzwań.

Na czym to polega?

Gra jest podzielona na 10 rozdziałów, a każdy z nich składa się z 4 wyzwań reprezentowanych przez zegary.

Podejmowanie wyzwania składa się z 3 faz: dyskusji, układania oraz rozstrzygnięcia.

Zaczynamy od zapoznania się z zasadami obecnego zegara i każdego jego segmentu, które są umieszczone na arkuszu zasad w kopercie rozdziału. Między graczy zostaje też rozdzielone 12 zakrytych kart.

Następnie wspólnie omawiamy strategię ukończenia wyzwania. Nie możemy jeszcze oglądać swoich kart. Na tym etapie znamy tylko ich kolory, ponieważ są widoczne na rewersach. Możemy omawiać różne aspekty strategii, ale nie możemy używać żadnych kodów ani sygnałów do komunikowania tego, co odnosi się do gry, a nie dotyczy opisanych akcji.

Gdy skończymy dyskutować, możemy w końcu obejrzeć swoje karty. Od tego momentu nie możemy już przekazywać sobie żadnych informacji dotyczących ustaleń.

W fazie układania kolejno zagrywamy karty obok segmentów zegara, starając się przestrzegać ogólnych zasad rozgrywki oraz zasad specjalnych danego wyzwania. Większość z nich będzie zakryta, ale niektóre możemy zagrać jawnie to także ważny element niewerbalnej komunikacji z innymi graczami!

Podczas ostatniej fazy upewniamy się, że obok każdego segmentu jest co najmniej 1 karta. Następnie odkrywamy wszystkie i sprawdzamy, czy łączna wartość kart obok każdego segmentu nie przekracza 24 oraz czy łączna wartość kart w kolejnych segmentach jest równa albo większa od poprzednich. Na koniec upewniamy się jeszcze, czy karty ułożone są zgodnie z zasadami specjalnymi danego wyzwania. Wszystko się zgadza? Zatem wygraliśmy!

Jeśli nie uda się nam ukończyć wyzwania, możemy spróbować ponownie albo umieścić zegar wyzwania w kopercie żalu i wrócić do niego później.

Zawartość:

instrukcja

12 kart słonecznych

12 kart księżycowych

wskazówka godzinowa

3 żetony przypomnienia

3 żetony pomocy

10 kopert rozdziałów

koperta żalu

koperta odrodzenia