Strefa marek
Psychologia rozwoju człowieka T.1-3

EAN:

9788301141523

Rok wydania:

2023

Oprawa:

broszurowa

Format:

235x165 mm

Strony:

792

Cena sugerowana brutto:

159.00zł

Stawka vat:

5%

Psychologia rozwoju człowieka jest pierwszym polskim podręcznikiem akademickim, w którym autorzy opisują całokształt zjawisk rozwojowych człowieka od stadium prenatalnego aż do starości. Odejście od tradycyjnego opisywania rozwoju tylko w okresie dzieciństwa i wieku młodzieńczego jest konsekwencją niekwestionowanego już dziś poglądu, iż rozwój człowieka dokonuje się przez całe życie.

Tom 1:

  • przedstawia problemy i zadania współczesnej psychologii rozwoju człowieka;
  • prezentuje ekologiczne, kulturowe i środowiskowe podejście do badania procesów rozwojowych;
  • przybliża podstawowe modele, koncepcje i teorie rozwoju, zwraca także uwagę na problemy metodologiczne;
  • stanowi wprowadzenie do kolejnych tomów poświęconych: charakterystyce okresów życia człowieka (tom 2) oraz rozwojowi funkcji psychicznych (tom 3).

Tom 2:

  • charakteryzuje rozwój człowieka w pełnym cyklu życia;
  • jest kontynuacją i rozwinięciem wprowadzającej w zagadnienia ogólne Psychologii rozwoju człowieka. T. 1;
  • umożliwia poznanie osiągnięć i procesów rozwojowych w określonym odcinku życia;
  • przedstawia dorobek teoretyczny i empiryczny polskiej psychologii rozwojowej na tle literatury światowej;
  • ma niezwykłe walory dydaktyczne,

Tom 3:

  • w nowatorski sposób ukazuje rozwój poszczególnych funkcji psychicznych w trakcie życia człowieka,
  • przedstawia charakterystyki rozwoju poznawczego, emocjonalnego, społecznego, moralnego, rozwoju osobowości i różnic indywidualnych,
  • jest kontynuacją i rozwinięciem tomów I i II,
  • ma niezwykłe walory dydaktyczne: prosty i zrozumiały język; bloki rozszerzające - szczegółowe omówienia wybranych problemów oraz podsumowania rozdziałów, słowa kluczowe, pytania kontrolne; literaturę zalecaną do każdego z rozdziałów.

Pozycja jest adresowana przede wszystkim do wykładowców i studentów różnych kierunków uniwersyteckich (pedagogiki, psychologii, socjologii, etnografii itp.) oraz innych szkół wyższych (akademii medycznych, akademii wychowania fizycznego itd.). Może być także użyteczna dla wszystkich zainteresowanych profesjonalnie (psychologów-praktyków) i nieprofesjonalnie problemami rozwoju psychicznego człowieka od poczęcia do późnej starości oraz możliwościami optymalizowania tego rozwoju.