Strefa marek
Prawo handlowe w.27

EAN:

9788384112700

Wydawnictwo:

Rok wydania:

2025

Oprawa:

broszurowa

Strony:

748

Kod dostawcy:

0A057000

Cena sugerowana brutto:

119.00zł

Stawka vat:

5%

Opis książki

Opis pełny

Pliki do pobrania Testy Prawnicze

Opis pełny

Książka w pogłębiony sposób prezentuje całość problematyki z dziedziny prawa handlowego. Jest to kompletne opracowanie uwzględniające dorobek doktryny, orzecznictwo, zawierające elementy prawnoporównawcze.

Publikacja składa się z trzech części, z których:

Pierwsza omawia zagadnienia ogólne, dotyczące m.in. pojęcia prawa handlowego, definicji przedsiębiorcy, zasad rejestrowania przedsiębiorców i ich uczestnictwa w obrocie gospodarczym (w tym zasad prowadzenia spraw i reprezentacji).

Druga przedstawia podmioty występujące w obrocie gospodarczym, w tym m.in. spółki handlowe, spółdzielnie, przedsiębiorstwa państwowe, oddziały przedsiębiorców zagranicznych, instytucje not for profit.

Trzecia zawiera ogólne informacje dotyczące kontraktów, ich rodzajów oraz sposób nawiązywania stosunków, a także opisy różnych (nazwanych i nienazwanych) umów handlowych, np. umowy sprzedaży konsumenckiej, umowy agencji, komisu, leasingu czy umowy factoringu.

W 27. wydaniu podręcznika uwzględniono najnowsze zmiany stanu prawnego wynikające z następujących ustaw:

z 9.3.2023 r. o zmianie ustawy Kodeks postępowania cywilnego oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 614),

z 12.7.2024 r. Prawo komunikacji elektronicznej (Dz.U. poz. 1221),

z 18.10.2024 r. o zmianie ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych (Dz.U. poz. 1597),

z 21.11.2024 r. o zmianie ustawy o doręczeniach elektronicznych (Dz.U. poz. 1841),

z 6.12.2024 r. o zmianie ustawy o rachunkowości, ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1863).

Zaktualizowano również orzecznictwo i literaturę przedmiotu.