Strefa marek

Twoja przeglądarka może mieć problemy z bezpieczeństwem zakupów oraz prawidłowym wyświetlaniem platformy B2B Ateneum. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Twoja przeglądarka może mieć problemy z bezpieczeństwem zakupów oraz prawidłowym wyświetlaniem platformy B2B Ateneum. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Uchwały reklamowe. Zagadnienia prawne i legisl.

EAN:

9788383903477

Wydawnictwo:

Data premiery:

2025-03-31

Rok wydania:

2025

Oprawa:

broszurowa

Format:

205x145 mm

Strony:

156

Cena sugerowana brutto:

99.00zł

Stawka vat:

5%

Publikacja kompleksowo omawia prawne i legislacyjne aspekty uchwał reklamowych, których celem jest zapewnienie ładu przestrzennego, ochrona krajobrazu, środowiska i bezpieczeństwa, oraz zapobieganie nadmiernemu natężeniu reklam. Opierając się na orzecznictwie sądów powszechnych i administracyjnych i poglądach doktryny autorzy przedstawili zagadnienia dotyczące np: konstytucyjności przepisów uchwał krajobrazowych, tj. problematykę tzw. wywłaszczenia krajobrazowego, ze szczególnym uwzględnieniem zasady państwa prawnego; audytu krajobrazowego w zestawieniu z uchwałą reklamową; korelacji między uchwałą krajobrazową a zasadą dobrego sąsiedztwa przy ustalaniu warunków zabudowy dla obiektów reklamowych; reklamy cyfrowej i light pollution; nieuczciwej reklamy w przestrzeni publicznej, a także wskazali na zmiany, które powinny zostać wdrożone zarówno na szczeblu ustawodawczym, jak i samorządowym. Artykuły zawarte w publikacji powstały na podstawie referatów wygłoszonych przez autorów podczas konferencji zorganizowanej na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu we współpracy z Wydziałem Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta Poznania. Opracowanie przeznaczone jest dla prawników, architektów, urbanistów oraz pracowników administracji publicznej. Zainteresuje przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, w szczególności odpowiedzialnych za zagadnienia związane z planowaniem przestrzennym.