EAN:
9788383903477
Autor:
Wydawnictwo:
Data premiery:
2025-03-31
Rok wydania:
2025
Oprawa:
broszurowa
Format:
205x145 mm
Strony:
156
Cena sugerowana brutto:
99.00zł
Stawka vat:
5%
Publikacja kompleksowo omawia prawne i legislacyjne aspekty uchwał reklamowych, których celem jest zapewnienie ładu przestrzennego, ochrona krajobrazu, środowiska i bezpieczeństwa, oraz zapobieganie nadmiernemu natężeniu reklam. Opierając się na orzecznictwie sądów powszechnych i administracyjnych i poglądach doktryny autorzy przedstawili zagadnienia dotyczące np: konstytucyjności przepisów uchwał krajobrazowych, tj. problematykę tzw. wywłaszczenia krajobrazowego, ze szczególnym uwzględnieniem zasady państwa prawnego; audytu krajobrazowego w zestawieniu z uchwałą reklamową; korelacji między uchwałą krajobrazową a zasadą dobrego sąsiedztwa przy ustalaniu warunków zabudowy dla obiektów reklamowych; reklamy cyfrowej i light pollution; nieuczciwej reklamy w przestrzeni publicznej, a także wskazali na zmiany, które powinny zostać wdrożone zarówno na szczeblu ustawodawczym, jak i samorządowym. Artykuły zawarte w publikacji powstały na podstawie referatów wygłoszonych przez autorów podczas konferencji zorganizowanej na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu we współpracy z Wydziałem Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta Poznania. Opracowanie przeznaczone jest dla prawników, architektów, urbanistów oraz pracowników administracji publicznej. Zainteresuje przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, w szczególności odpowiedzialnych za zagadnienia związane z planowaniem przestrzennym.