Strefa marek
Kultura upokarzania w mediach. Zbiór artykułów

EAN:

9788322937754

Rok wydania:

2022

Oprawa:

broszurowa

Format:

150x213 mm

Strony:

200

Cena sugerowana brutto:

25.00zł

Stawka vat:

5%

Nowość

Zbiór artykułów opisuje m.in. wrocławski projekt antropologii mediów, nowo powstały gatunek medialny jakim jest victim show, medialne obrazy mieszkańców wsi będące przejawem rasizmu kulturowego i chamofobii, fenomen Polaków-cebulaków, niechęć do muzyki i słuchaczy disco polo oraz manipulacje w talent shows oraz innych programach telewizyjnych. Książka jest przeznaczona dla szerokiego grona wszystkich, którzy zajmują się mediami  tworzącymi oraz podtrzymującymi konkretne obrazy świata.

Zbiór artykułów jest efektem dalszej analizy kultury upokarzania w mediach, której poświęcona była książka Scenariusze kultury upokarzania. Studium z antropologii mediów (Wrocław 2019). Poszczególne artykuły nie tylko rozwijają wątki obecne w książce, ale także wyznaczają nowe obszary dociekań, z uwzględnieniem zarówno metody analizy treści medialnych w ich ideologicznym wymiarze, jak i rozmów z uczestnikami programów telewizyjnych wybranych talent shows czy programów o strukturze konkursowej.