Strefa marek
Terroryści w sieci. Media społecznościowe w...

EAN:

9788396022868

Autor:

Rok wydania:

2021

Oprawa:

broszurowa

Format:

212x148 mm

Strony:

348

Cena sugerowana brutto:

76.00zł

Stawka vat:

5%

Dodruk

Jedną z istotnych cech współczesnego terroryzmu jest aktywne wykorzystanie nowoczesnych technologii informacyjnych do prowadzenia działań o charakterze propagandowym i dezinformacyjnym. Dotyczy to przede wszystkim mediów społecznościowych, które umożliwiają organizacjom terrorystycznym docieranie do odbiorców na masową skalę, przy czym krąg odbiorców obejmuje zarówno potencjalnych zwolenników i sympatyków, członków organizacji, jak też społeczeństw demokratycznych. Dlatego też podjęta w publikacji problematyka zasługuje na szczególną uwagę.

Dr hab. Tomasz Aleksandrowicz

Niesłychany rozwój technologiczny w obszarze komunikacji, jaki się dokonał w ciągu ostatnich dwóch trzech dekad, z jednej strony został skonsumowany w obszarach rozwoju ekonomicznego, społecznego, bezpieczeństwa, a z drugiej strony stał się potężną bronią w rękach terrorystów. Docenili oni bowiem korzyści, jakie płyną z możliwości dotarcia do umysłów milionów ludzi na całym świecie, wykorzystując najnowsze zdobycze komunikacji elektronicznej w swojej działalności propagandowej. Niewątpliwie tzw. Państwo Islamskie stało się niesławnym liderem w posługiwaniu się narzędziem w aktywności propagandowej. Przeprowadzenie badań naukowych w tym obszarze należy postrzegać pozytywnie.

Prof. dr hab. Kuba Jałoszyński