Strefa marek
Cechy jakościowe sprawozdawczości finansowej..

EAN:

9788381028776

Wydawnictwo:

Klasa:

16+

Data premiery:

2024-05-01

Rok wydania:

2024

Format:

166x240 mm

Strony:

105

Cena sugerowana brutto:

42.00zł

Stawka vat:

5%

Sprawozdanie finansowe stanowi główne źródło informacji finansowych o jednostce gospodarczej, służące szerokiemu gronu użytkowników. Dysponowanie odpowiednimi informacjami jest dla nich niezbędne w procesie podejmowania decyzji ekonomicznych. Sprawozdanie finansowe powinno więc dostarczyć odbiorcy użytecznych informacji, czyli takich, które mają dla niego znaczenie i są pożyteczne przy podejmowaniu decyzji. Cechy użytecznej informacji finansowej są określone i scharakteryzowane w Założeniach koncepcyjnych sprawozdawczości finansowej. Należą do nich: przydatność, wierne odzwierciedlenie, porównywalność, terminowość, sprawdzalność, zrozumiałość. Z perspektywy oczekiwań odbiorców cechy te stanowią wyraz ich oczekiwań co do jakości informacji przekazywanej w sprawozdaniu finansowym. W monografii przedstawiono: Charakterystykę grup użytkowników sprawozdania finansowego i ich potrzeb informacyjnych; Opis celu sprawozdania finansowego oraz zasad jego prezentacji; Charakterystykę cech użytecznej informacji finansowej; Prezentację zasad sporządzania sprawozdania finansowego wynikających z MSR1 Prezentacja sprawozdań finansowych, ze szczególnym uwzględnieniem praw wyboru przysługujących jednostce w zakresie prezentowania i ujawniania informacji; Opis podstaw i zasad konstruowania polityki rachunkowości, a także metod i modeli wyceny, które jednostki mogą stosować sporządzając sprawozdanie finansowe na podstawie regulacji zawartych w MSSF; Wyniki analizy sprawozdań finansowych wybranych spółek notowanych na GPW w Warszawie, przeprowadzonej pod kątek ich porównywalności.