W stosunku do wydania pierwszego Zbiór został rozszerzony o dwa nowe działy zatytułowane: ,,Ruch obrotowy bryły sztywnej" i ,,Fizyka relatywistyczna". Dodano także kilka zadań do pozostałych rozdziałów. Obecnie Zbiór zawiera 105 zadań otwartych (wieloczłonowych) oraz test wyboru, składający się ze 110 pytań. Rozwiązanie wielu zadań otwartych wymaga wiedzy z całego obszaru zagadnień, do którego dane zadanie należy. Zadania te zostały uporządkowane według tradycyjnych działów fizyki, warto jednak od razu zaznaczyć, że zaszeregowanie niektórych nie jest całkowicie jednoznaczne, bowiem wymagają one wiedzy z różnych działów (patrz np. zadania 22, 30, 56, 81 i inne). Każde zadanie (lub grupa kilku kolejnych zadań) posiada ,,tytuł", który z grubsza informuje, jaka jest jego (ich) tematyka.
Konstrukcja zadań otwartych jest podobna to tej, jaką Komisje Egzaminacyjne nadają zwykle tematom zadań maturalnych z fizyki; tak więc każde z nich zawiera kilka poleceń. Rozwiązanie niektórych zadań, zawartych w Zbiorze jest dość czasochłonne, ale prezentowana w nich tematyka odpowiada kilku zadaniom z tradycyjnych zbiorów. Zadania przeznaczone na egzamin maturalny nie mogłyby być tak bardzo rozbudowane.
Wysiłki Autorki nie zmierzały w kierunku przesadnego ,,upraktyczniania" tematów. Niektóre z nich (patrz np. zadanie 6) są dość abstrakcyjne. Jednak każde zadanie spełnia jakiś ważny cel kształcący, kierując uwagę ucznia na pewne istotne zagadnienia, słabo eksponowane w popularnych zbiorach zadań. Jako przykłady można tu wynienić: wpływ warunków początkowych na rodzaj ruchu ciała, opis zjawisk (w tym także istnienie pól elektrycznego i magnetycznego) w różnych układach odniesienia, analogia między przewodzeniem ciepła, a przewodzeniem ładunku itp. Pomysłodawcą kilku zadań jest pan Waldemar Reńda, recenzent Zbioru.
Autorka ma nadzieję, że zadania otwarte i testowe, zawarte w Zbiorze pomogą uczniom klas o poszerzonym programie fizyki w racjonalnym (aktywnym!) powtórzeniu materiału szkolnego i w przeprowadzeniu odpowiedniego treningu; jego celem jest przede wszystkim zdobycie umiejętności dokonywania różnego rodzaju rozumowań, ich jasnego prezentowania oraz argumentacji (uzasadniania) własnych sądów. Celem drugorzędnym, który nie powinien być jednak lekceważony, jest nabycie biegłości rachunkowej.
Do wszystkich zadań otwartych i testowych dołączono odpowiedzi. W przypadku niektórych zadań otwartych, które uznano za trudniejsze lub nietypowe, podano pełne rozwiązania. W sumie takich zadań jest 22. Odpowiedzi do pozostałych są także dość szczegółowe, a niektóre z nich zawierają istotne fragmenty rozumowań lub wskazówki, naprowadzające na właściwy tok myślenia.