EAN:
9788323353355
Autor:
Wydawnictwo:
Data premiery:
2024-05-15
Rok wydania:
2024
Oprawa:
broszurowa
Format:
240x180 mm
Strony:
704
Cena sugerowana brutto:
105.00zł
Stawka vat:
5%
Trening umiejętności RO DBT
Samokontrola to społecznie ceniona umiejętność kontrolowania emocji, impulsów i zachowań w celu osiągnięcia określonych celów lub wartości, jednak jej zbyt wysoki poziom powoduje cierpienie. Zaburzenia związane z nadmierną kontrolą, takie jak przewlekła depresja, anoreksja czy obsesyjno-kompulsywne zaburzenia osobowości, wymagają odpowiednich narzędzi. Radykalnie otwarta terapia dialektyczno-behawioralna (RO DBT) została opracowana z myślą o osobach zmagających się z takimi problemami.
Thomas R. Lynch w swojej przełomowej, transdiagnostycznej teorii łączy różne podejścia, by przełamać sztywność poznawczą, niechęć do podejmowania ryzyka, kompulsywną potrzebę planowania czy hiperperfekcjonizm, charakterystyczne dla osób z nadmierną kontrolą. Kładąc nacisk na elastyczność, radykalną otwartość oraz więzi społeczne, RO DBT uczy, jak odpuścić kontrolę, przezwyciężać trudności w kontaktach społecznych i prawidłowo odczytywać sygnalizację społeczną. Zawarty w niniejszym tomie przegląd teorii i opis konkretnych interwencji pozwalają zrozumieć główne założenia tego narzędzia, a praktyczne informacje dotyczące nauczania, arkusze ćwiczeń i szczegółowe konspekty pomogą wdrożyć konkretne rozwiązania w terapii. Zaprezentowane wskazówki kliniczne pokażą, jak sobie radzić z zachowaniami nieprzystosowawczymi i usprawnić terapię.
Autor wyjaśnia, w jaki sposób założenia RO DBT przełożyć na praktykę terapeutyczną. To nieoceniona pomoc dla psychologów i psychiatrów pracujących z osobami z zaburzeniami nadmiernej kontroli.
Ważnym elementem RO DBT stworzonej przez Thomasa R. Lyncha jest zestaw umiejętności, które powinny opanować osoby z nadmierną kontrolą. Niniejszy podręcznik krok po kroku opisuje istotność danej umiejętności RO DBT i jej przydatność w życiu oraz daje szczegółowe wskazówki dla prowadzących. Stanowi zbiór konkretnych scenariuszy zajęć z możliwością modyfikacji dla potrzeb poszczególnych grup. Sam w sobie sanowi przykład otwartego i dialektycznego podejścia do realizacji zadań treningowych. Z jednej strony jest bardzo konkretnym narzędziem pozwalającym osiągać założone cele, z drugiej - swobodną instrukcją służącą do nauki nowych umiejętności.
Beata Cugowska, RO DBT Polska