Strefa marek
Proces podejmowania decyzji w organizacjach

EAN:

9788379725830

Rok wydania:

2023

Oprawa:

broszurowa

Format:

239x173 mm

Strony:

104

Cena sugerowana brutto:

45.00zł

Stawka vat:

5%

Warunki, w których działają obecnie organizacje, cechują duża złożoność, burzliwość i niestabilność, co stawia je w zupełnie nowych jakościowo okolicznościach. Złożoność oznacza narastającą niezwykle szybko liczbę czynników oddziałujących na nie, a także ich dynamikę. Zarówno liczba, jak i przede wszystkim niezwykłe tempo zmian czynników wpływających na funkcjonowanie i rozwój organizacji stawiają zarządzających przed trudnymi wyborami, które decydują o sukcesie bądź porażce. Współczesne warunki funkcjonowania wynikające m.in. ze skali niestabilności otoczenia, wysokiego tempa postępu technicznego, procesów globalizacji stawiają przed każdą organizacją wiele skomplikowanych problemów decyzyjnych, których rozwiązanie wymaga podejmowania decyzji na poziomie strategicznym, taktycznym i operacyjnym.

Obok skuteczności podejmowanych decyzji ważna jest również ich sprawność, celowość i nieomylność. Decyzje te powinny być racjonalne i zapewniać uzyskanie zakładanych efektów. Ze względu na stopień komplikacji problemów decyzyjnych, konieczność uwzględnienia dużej liczby uwarunkowań, doświadczenie i kompetencje decydenta nie są już wystarczające. Wynika stąd konieczność poszukiwania coraz lepszych metod i narzędzi wspomagania decyzji.

Przy tworzeniu właściwej ścieżki rozwoju liczy się proces podejmowania decyzji. Stawia to przed kadrą menedżerską ambitne zadania w zakresie szybkości i jakości podejmowanych decyzji, opartych m.in. na identyfikacji kluczowych zasobów i czynników sukcesu w organizacji, a także identyfikacji szans i zagrożeń w otoczeniu. Podejmowanie decyzji związane jest z procesem wyboru odpowiedniego kierunku działania. Często wymaga to wybrania najlepszej opcji z wielu możliwych rozwiązań.

Ze wstępu