Strefa marek
Sprzedaż przez internet

EAN:

9788382683707

Wydawnictwo:

Data premiery:

2023-03-24

Rok wydania:

2023

Format:

236x169 mm

Strony:

128

Cena sugerowana brutto:

69.00zł

Stawka vat:

5%

Po długim czasie oczekiwania mamy w krajowym porządku prawnym przepisy implementujące regulacje unijne dotyczące zasad obowiązujących w środowisku cyfrowym lub z nim związanych. W zakresie sprzedaży przez Internet i usług cyfrowych zmiany dla przedsiębiorców są istotne. Na szczeblu europejskim już kilka lat temu zostały przygotowane regulacje mające znowelizować nieprzystające do rzeczywistości przepisy, ujednolicić i unowocześnić je w taki sposób, aby odpowiadały zachodzącym w gospodarce procesom, a zwłaszcza procesom cyfryzacji. Nowe zasady mają też w szczególności na celu ochronę konsumenta. Efektem tych działań są trzy unijne dyrektywy przyjęte przez Parlament Europejski i Radę, które wywierają znaczący wpływ na branżę handlu internetowego: 1) dyrektywa 2019/2161 z 27 listopada 2019 r. zmieniająca dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 98/6/WE, 2005/29/WE oraz 2011/83/UE w odniesieniu do lepszego egzekwowania i unowocześnienia unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumenta (tzw. dyrektywa OMNIBUS), 2) dyrektywa 2019/770 z 20 maja 2019 r. w sprawie niektórych aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych i usług cyfrowych (tzw. dyrektywa cyfrowa), 3) dyrektywa 2019/771 z 20 maja 2019 r. w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów (tzw. dyrektywa towarowa). Zapisy tych dyrektyw są już zaimplementowane do krajowych aktów prawnych. Obowiązujące od 1 stycznia 2023 r. krajowe przepisy wpłynęły szczególnie na branżę handlu elektronicznego - przede wszystkim na dostawców internetowych platform handlowych, sprzedawców prowadzących sprzedaż za pośrednictwem e-sklepów, internetowe platformy handlowe, sprzedawców oferujących treści lub usługi cyfrowe czy systemy e-commerce oferujące narzędzia do zarządzania sklepami internetowymi w modelu SaaS. Zrodziły one wyzwania m.in. dla dostawców oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego, którzy w odpowiedni sposób muszą zaktualizować dostarczane sklepom narzędzia e-commerce bądź utworzyć nowe funkcjonalności na potrzeby serwisów internetowych, aby zapewnić spełnienie obecnych wymogów prawnych. Poradnik jest nie tylko wnikliwym i szczegółowym przewodnikiem po zmianach legislacyjnych. Pomoże on przedsiębiorcom ocenić, w jakim zakresie nowe przepisy wpływają na poszczególne aspekty prowadzonej działalności i stosowane w niej modele biznesowe. Informacje zawarte w publikacji mogą być także punktem wyjścia do szczegółowych wewnętrznych analiz bądź wdrożenia zmian w dotychczasowych rozwiązaniach stosowanych w przedsiębiorstwie.