EAN:
9788366838123
Autor:
Wydawnictwo:
Klasa:
10+
Data premiery:
2022-04-26
Rok wydania:
2022
Oprawa:
broszurowa
Format:
165x242 mm
Strony:
88
Cena sugerowana brutto:
23.10zł
Stawka vat:
5%
Inspiracją do napisania tego zbioru były nasze doświadczenia w pracy z uczniami uzdolnionymi matematycznie. Dzięki nim powstała propozycja, na którą składa się szereg ciekawych zadań o różnej tematyce dostosowanej do możliwości edukacyjnych ucznia klasy piątej. Poprzedzają je starannie dobrane zadania w formie doświadczeń i przykładów. Stanowią one zachętę do rozwiązywania zadań z wykorzystaniem działania przez wykonywanie różnych czynności, obserwacji i wnioskowania wypływającego z działania za pomocą klocków, kostek, patyczków. Zbiór składa się z dwunastu działów zawierających ćwiczenia doskonalące technikę rachunkową, zadania tekstowe oraz geometryczne. Zawierają one ćwiczenia doskonalące umiejętność dostrzegania prawidłowości oraz rozwijające spostrzegawczość. Za pomocą doświadczeń uczeń ma możliwość odkrywania własności działań, zabawy kostką do gry, rozwijania wyobraźni przestrzennej oraz tajemnic zegara. Dzięki propozycji Czytam Rozwiązuję Sprawdzam, która została dokładnie opisana w książce Johna Masona Matematyczne Myślenie, uczeń wdrażany jest do usystematyzowanego rozwiązywania zadań tekstowych. Może ją z łatwością wykorzystywać na tym oraz kolejnych etapach edukacyjnych. Atutem tego zbioru jest możliwość wykorzystania go zarówno na zajęciach pozalekcyjnych w klasie piątej, jak i w pracy indywidualnej ucznia zainteresowanego matematyką. Materiał poszczególnych działów tematycznych można realizować w dowolnej kolejności. Sposobem na rozbudzenie zainteresowań matematycznych uczniów oraz podtrzymanie ich zaangażowania może być propozycja szkolnego konkursu matematycznego złożonego z trzech części, z których każda poprzedzona jest rozwiązywaniem pod kierunkiem nauczyciela pewnego zakresu zadań ze zbioru. Jest to propozycja z powodzeniem realizowana wśród młodszych uczniów szkół podstawowych gminy Osielsko oraz Bydgoszczy. Pomysł konkursu to sprawdzona koncepcja toruńskiej Ligi Zadaniowej, organizowanej od 1987 roku przy udziale nauczycieli zaangażowanych w pracę z uczniem zdolnym i w rzetelne nauczanie matematyki. Konkurs organizowany jest przez Wydział Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Towarzystwo Upowszechniania Wiedzy i Nauk Matematycznych.