Strefa marek
O kierowaniu wrażeniem. Język polityki polskiej...

EAN:

9788360748350

Autor:

Wydawnictwo:

Rok wydania:

2013

Oprawa:

broszurowa

Format:

146x208 mm

Strony:

292

Cena sugerowana brutto:

32.40zł

Stawka vat:

5%

Już tytuł wskazuje, o czym jest książka: o języku specyficznym, bo używanym przez polityków i uczestników życia politycznego, głównie w celu osiągnięcia podstawowego celu, którym jest - jakżeby inaczej - cel polityczny, czyli zdobycie władzy, aby - z kolei - przeforsować swój program, swoją rację i zabezpieczyć swoje dobro.

Autorka z rozbrajającą wprost szczerością pisze: "Umiejętne władanie językiem polityki, zwłaszcza świadome posługiwanie się związanymi z jego istotą możliwościami, jawi się jako szczególnie ważne współcześnie, w dobie nowych mediów, gdy praktycznie każdy może być skutecznym podmiotem komunikowania politycznego - prześladować i być prześladowanym"... Taka jest współczesna polityka polska, domena "prześladowanych" i "prześladujących".

To polityka świata, według Hegla; świata, w którym nieżyjącego Boga zastąpiło "Boskie Państwo", a przed politycznością nic już nie chroni; albo jesteś zgrupowany, upartyjniony, albo jesteś niczym! W takim świecie warto znać język, którym posługują się uczestnicy dyskursu politycznego, jego pułapki i niuanse, bo w zasadzie wszyscy jesteśmy uczestnikami tego dyskursu. Jeśli zaś uczestniczymy w nim, niezależnie od swych chęci i upodobań, to warto byśmy byli świadomi pułapek, które polityczność i politycy na nas przygotowali. Tylko wtedy bowiem nie damy sobą manipulować, gdy będziemy znali i rozumieli język polityki; tylko wtedy nasze wybory będą naprawdę wolne i rozumne. W świecie "prześladowanych" i "prześladujących" lepiej być tym, który prześladuje...