Nowe wydanie książki "Cukierku, ty łobuzie", rekomendowanej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej jako lektura dla klas I-III, zostało wzbogacone o opracowanie poszerzające kompetencje czytelnicze dziecka. Publikację otwiera rozdział przygotowujący do lektury zawarte w nim wskazówki mają zachęcić ucznia do sięgnięcia po książkę, ale także sprawić, by jej czytanie stało się twórcze i aktywne. Pozostała część opracowania to zbiór informacji o genezie utworu, świecie przedstawionym, najważniejszych wydarzeniach i przesłaniu kolejnych rozdziałów, a wszystko wzbogacone o przeróżne ciekawostki. Swym charakterem oraz formą odbiega ono od standardowych omówień lektur nie stanowi "ściągi" dla leniwych lub nielubiących czytać, a wręcz przeciwnie inspiruje do lektury i uczy, jak robić to efektywnie i satysfakcjonująco. To także pomoc dla rodziców i nauczycieli, jak zachęcać do czytania i jak rozmawiać o książkach, by dziecko chciało i lubiło po nie sięgać.