Program ćwiczeń percepcji i pamięci słuchowej adresowany jest do dzieci od 2 roku życia, u których występują problemy z mówieniem oraz dzieci ryzyka okołoporodowego zagrożonych dysleksją. Program ten może zostać wykorzystany również do ogólnej stymulacji rozwojowej dziecka. Celem opracowania powyższego bloku jest zebranie dostępnych materiałów i ćwiczeń w formę uporządkowaną i gotową do pracy terapeutycznej od ćwiczeń najłatwiejszych do najtrudniejszych. Percepcja słuchowa to zdolność do rozpoznawania i rozróżniania bodźców słuchowych, a także do ich interpretowania przez odniesienie do poprzednich doświadczeń. W zakresie percepcji słuchowej wyróżniamy umiejętność różnicowania bodźców awerbalnych i werbalnych. Materiał w poradnikach jest uporządkowany w oparciu o zasadę stopniowania trudności. Zawiera przykładowe zestawy ćwiczeń, które mogą być wzorem i impulsem dla terapeuty. Przedstawione ćwiczenia nie wyczerpują możliwości pracy z dzieckiem, a więc nie ograniczają kreatywności osoby prowadzącej terapię. Zeszyt drugi zawiera ćwiczenia słuchu werbalnego, które są przeznaczone dla dzieci starszych posiadających już ukształtowaną podstawową świadomość fonetyczno-fonologiczną. Drugi zeszyt ćwiczeń przeznaczony jest do pracy nad słuchem werbalnym. Ćwiczenia te wiążą się już ściśle z mową, obejmując wydzielanie wyrazów w zdaniu, sylab i głosek w wyrazach. Stanowią one przygotowanie do nauki czytania i pisania.