Poziom podręcznika: A1 Cechy podręcznika: - podręcznik oparty na silnym impulsie wizualnym posługujący się językiem obrazu tak bliskim dziś młodemu pokoleniu Z; - przejrzysta struktura każdego rozdziału; - łagodna progresja leksykalno-gramatyczna zapewniająca harmonijny rozwój wszystkich sprawności językowych; - wyraźny cel pracy językowej nauczyciela budowanie sprawnej komunikacji uczniów w sytuacjach życia codziennego zgodnie z wymogami nowej podstawy programowej reforma 2017; - konsekwentna realizacja kluczowych kompetencji XXI wieku komunikacja, kooperacja, kreatywność, krytyczne myślenie. Budowa podręcznika: - siedem rozdziałów o stałym układzie z klarownie określonymi celami lekcji rozdział 0 to głównie przypomnienie zagadnień z klasy 7 - system piktogramów prowadzących nauczyciela i ucznia przez każdy rozdział podręcznika, których celem jest wyraźne określenie rozwijanych sprawności językowych u uczniów zadania rozwijające rozumienie tekstu czytanego, zadania rozwijające sprawność reagowania językowego, zadania rozwijające rozumienie tekstu słuchanego, zadania rozwijające sprawność pisania, jak i zadania rozwijające sprawność mówienia + winietki zawierające wskazówki i informacje pomocne w nauce języka hiszpańskiego, objaśniające zagadnienia gramatyczne oraz winietki prowadzące uczniów przez trening poprawnej hiszpańskiej wymowy oraz ortografię - nowoczesna, angażująca uczniów szata graficzna służy wprowadzeniu nowego słownictwa oraz interakcji językowej między obrazem a tekstem każdy rozdział zawiera zadania leksykalne oparte na przyporządkowaniu słów ich obrazom, także z możliwością ich odsłuchania ćwiczenie poprawnej wymowy/fonetyka języka hiszpańskiego wizualizacja poznawanej leksyki, sekcja: Palabras, palabras - silny nacisk na komunikację praca z dialogami, przetwarzanie między tekstem słyszanym a pisanym, pisanym a mówionym praca w parach, praca indywidualna, sekcja: Espaol en acción - teksty kulturo i realioznawcze odnoszące się do świata hiszpańskojęzycznego, sekcja: Qu interesante! + moduł: Fiestas pod koniec podręcznika zawierający opisy najważniejszych dni świątecznych w krajach języka hiszpańskiego - praca projektowa w każdym rozdziale, także w odniesieniu do poszukiwania informacji w internecie, sekcja: Mi proyecto - zadania projektowe dla grup, sekcja: Nuestros proyectos - prosta i czytelna prezentacja gramatyki pod koniec każdego rozdziału ujęcie tabelaryczne z wykorzystaniem kontrastu kolorem przy wyjaśnianiu treści zagadnień gramatycznych sekcja: Mis apuntes de gramtica - słowniczek tematyczny w każdym rozdziale, sekcja: Mi primer diccionario - zamknięcie każdego rozdziału powtórkowymi zadaniami leksykalno-gramatycznymi w ujęciu komunikacyjnym, sprawdzającymi realizację celów językowych danego rozdziału, sekcja: Repasamos - samoocena, sekcja: Autoevaluación - tablice gramatyczne - słownik hiszpańsko-polski wraz z zestawem zwrotów i wyrażeń