Podręcznik dla techników programistów poświęcony projektowaniu oprogramowania. Zawiera informacje dotyczące zasad wykorzystywania prostych, złożonych, numerycznych i logicznych typów danych, typów znakowych i łańcuchowych, posługiwania się złożonymi typami danych, tablicami jednowymiarowymi i dwuwymiarowymi, dynamicznymi i asocjacyjnymi, typami wskaźnikowym i plikowym, kolekcjami (w tym m.in. listami i kolejkami). Wyjaśnia znaczenie właściwego doboru narzędzi i metodologii do planowania projektu, wykorzystywania diagramów do zarządzania etapami projektu, zadaniami i czasem oraz przedstawia zasady działania programów do wspierania zarządzania projektami i systemów kontroli wersji. Przybliża metody rozwiązywania problemów za pomocą algorytmów, sposoby ich projektowania za pomocą różnych metod schematów blokowych, a także złożoność obliczeniową algorytmów. Ułatwia zrozumienie potrzeb klientów i kwestii związanych z projektowaniem aplikacji. Dzięki korzystaniu z podręcznika przyszły technik pozna zasady planowania przedsięwzięć programistycznych. Liczne zrzuty ekranowe i schematy ułatwią uczniowi zrozumienie opisanych treści.