Pierwsze zabawy matematyczne Kiedy zaprzyjaźniony z matematyką przedszkolak staje się uczniem i rozpoczyna naukę w szkole, jego naturalne zainteresowania matematyczne mogą się nadal rozwijać i poszerzać, a jego matematyczne umiejętności mogą się pogłębiać. PUS. Matematyka na starcie 2. Pierwsze zabawy matematyczne Matematyka może być dla małego dziecka wspaniałą przygodą i ciekawą formą odkrywania świata, w którym matematykę spotyka się niemal na każdym kroku. Jeśli tylko w atrakcyjny sposób pokażemy przedszkolakowi, że matematyka otacza nas zewsząd i że mamy z nią do czynienia każdego dnia, to on ją polubi. Przedszkolak lubi podczas spaceru przeliczać drzewa w parku i uzbierane kasztany; przelicza misie na swojej półce z zabawkami i kredki w pudełku; przelicza, a czasem nawet dodaje samochodziki we własnym zabawkowym garażu. Liczy, ile jabłek mama daje do ulubionej szarlotki, a także ile szklanek mąki do niej wsypuje. A przecież to wszystko to matematyka. W chwili, kiedy przedszkolak polubi takie zabawy, to wkrótce sam zacznie bawić się w matematykę. Oswoi się z zagadnieniami matematycznymi i zrozumie, że matematyka towarzyszy nam każdego dnia. Temu właśnie celowi służy ta książeczka; ma pomóc najmłodszym zaprzyjaźnić się z matematyką i dostrzegać ją w realnym świecie. PUS. Matematyka na starcie 2 zawiera zagadnienia takie jak: dodawanie na konkretach w zakresie 12, utrwalenie właściwej kolejności liczb, liczebniki porządkowe, zastępowanie symboli liczbami, pieniądze. Materiał ćwiczeniowy w tej książeczce oparty jest na podstawie programowej w zakresie edukacji matematycznej na poziomie przedszkola. Może być wykorzystywany zarówno przez nauczycieli przedszkola, jak i przez rodziców uczących swoje dzieci w domu, czy choćby tylko pragnących zainteresować dzieci matematyką. Książeczkę można także stosować na zajęciach świetlicowych, wyrównawczych, jak też tych prowadzonych w ramach terapii pedagogicznej. PUS w edukacji matematycznej najmłodszych System edukacji PUS pozwala dziecku przede wszystkim na dużą samodzielność w zdobywaniu wiedzy i poszerzaniu własnych umiejętności. Rozwiązując zawarte w książeczkach zadania przy jednoczesnym układaniu klocków PUS w zestawie kontrolnym, dziecko jest zaciekawione, skoncentrowane i zaangażowane. Utworzony z klocków kolorowy kod pozwala mu po zakończeniu pracy samodzielnie sprawdzić, czy wszystkie zadania zostały rozwiązane poprawnie. To daje ogromną satysfakcję i motywuje do sięgania po kolejne, coraz trudniejsze ćwiczenia.