Na planecie Ksi dochodzi do rewolucji. Potomkowie fanatyków od wielu lat rządzący kolonią walczą o przetrwanie. Czy przybyszom z Ziemi uda się cokolwiek zmienić? Komandor Sloth kończy swą misję na Ksi. Zostawia na planecie czterech ludzi, którzy mają pomóc zniewolonym kolonistom. Ziemianie są pełni zapału, lecz brak im doświadczenia. Każdy z nich ma własną wizję działań. Rozpoczyna się zasugerowana przez komandora gra w żywe szachy. Gra, w której nie ma reguł. Oprócz jednej nikt z osadników nie może ucierpieć. Sloth powiedział to wyraźnie: Dla dobra sprawy możecie łgać, mącić umysły, aranżować różne wydarzenia... Ale wkrótce sytuacja się komplikuje. Niespodziewanie sami muszą walczyć o życie. Sloth zaś ponownie zostaje wysłany na Ksi. Jego wyprawa nie przebiega jednak zgodnie z planem.