Pedagogika Montessori pozwala dyskretnie i z szacunkiem towarzyszyć dziecku w kształtowaniu jego osobowości. Warto skorzystać z tej sprawdzonej metody pedagogicznej i nieustannie wspierać dziecko w stawaniu się szczęśliwym, niezależnym i twórczym człowiekiem. Książka zawiera przystępny wykład zasad pedagogiki Montessori, odpowiednich do pracy ze starszymi dziećmi. Między szóstym a dwunastym rokiem życia dziecko ćwiczy się w sztuce samodzielnego myślenia, buduje swoją tożsamość. Jeśli będziemy mu wtedy umiejętnie asystować, to po osiągnięciu 12 lat, będzie wiedziało, kim jest. W książce rodzice i nauczyciele znajdą też podpowiedzi, na co zwrócić uwagę przy nauce poszczególnych przedmiotów szkolnych i jak dostosować przekaz wiedzy do percepcji dziecka. Charlotte Poussin, Hadrien Roche i Nadia Hamidi są dyplomowanymi nauczycielkami Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori. Pasjonuje ich to podejście edukacyjne, dlatego stosują je w swoich szkołach i rodzinach.