Sport to pieniądz. To stwierdzenie (a zarazem tytuł książki Laury Stepan) oddaje istotę tych szczególnych praktyk kulturowych, które zwykliśmy do dziś (pomni odleglejszych czasów) otaczać aurą romantyzmu, heroizmu i bohaterstwa. Tymczasem sport współczesny, jak dowodzi autorka, jest jedną z najważniejszych i dochodowych obecnie gałęzi przemysłu i rozrywki. Laura Stepan pokazuje różne aspekty biznesowego funkcjonowania sportu (zajmuje się kwestiami marketingu, sponsoringu, marki, ale też takim zawodem, jakim jest bycie agentem sportowym), zaś teoretyczne uwagi ubarwia pouczającymi wywiadami etnograficznymi. Tym samym Sport to pieniądz jest lekturą z pewnością pouczającą, a dla wielu, którzy interesują się tą problematyką, publikacją wartościową i godną refleksji. prof. Mariusz Czubaj Laura Stepan ukończyła ekonomię finansową na Uniwersytecie w St Andrews w Wielkiej Brytanii. Po studiach pracowała między innymi dla największego funduszu inwestycyjnego na świecie, firmy BlackRock, w Londynie oraz dla Citibanku i jako konsultantka dla funduszy private equity w Bain & Company w Warszawie. Poza światem finansów jej pasją jest od dziecka sport, również ten wyczynowy (m.in. brała udział w lokalnych i międzynarodowych turniejach w golfie, tenisie i siatkówce).