Strefa marek
Co robić przed końcem świata

EAN:

9788326845789

Wydawnictwo:

Data premiery:

2021-01-20

Rok wydania:

2021

Oprawa:

twarda

Format:

218x146x34 mm

Strony:

128

Cena sugerowana brutto:

44.99zł

Stawka vat:

5%

Za motto do tej książki mogłoby służyć hasło, które w latach
dziewięćdziesiątych towarzyszyło kampanii reklamowej filmu Matrix. Miało ono
postać pytania: czy kiedykolwiek wydawało ci się, że z tym światem jest coś nie
tak? Domyślna odpowiedź jest oczywiście twierdząca.
Powszechne zwłaszcza
dzisiaj, kiedy światem nieustannie wstrząsają kolejne kryzysy. Kiedy rozpadają
się kolejne z pozoru nienaruszalne struktury życia społecznego. I kiedy
perspektywa takiej czy innej apokalipsy na skutek zmian klimatu, wojny
nuklearnej, wielkiej pandemii albo buntu biednych przeciwko bogatym wydaje się
więcej niż prawdopodobna. Jeśli dodamy do tego media społecznościowe i internet,
które zamiast jak o tym niegdyś marzono sprzyjać budowie globalnej wspólnoty,
wzmacniają tylko nasze naturalne tendencje do zamykania się w niewielkich
totemicznych plemionach bańkach, krajobraz robi się jeszcze bardziej
problematyczny.
Ta książka bierze się z przekonania, że właśnie w takim
świecie ba, nade wszystko w takim dystans, niespieszna analiza unikająca łatwych
utożsamień i zbiorowych odruchów są potrzebne co najmniej tak samo jak maseczki
w czasie pandemii. Bo choć w erze obrazu, emotikonu i bezzwłocznego działania
myślenie i rozumienie nie cieszą się specjalną estymą nic bez nich nigdy nie
zmienimy na lepsze, nie będziemy bowiem wiedzieć, co by należało zmienić i
dlaczego.