Treści i zadania zamieszczone w podręczniku są zgodne z nową podstawą programową i uwzględniają wprowadzone przez nią zmiany. Zadania w podręczniku są ułożone w kolejności od najłatwiejszych do najtrudniejszych, dzięki czemu nauczyciel może łatwo zorganizować pracę zarówno uczniowi słabszemu, jak i bardzo dobremu. W nowym wydaniu zwiększono liczbę prostych rachunkowych ćwiczeń, w geometrii wprowadzono więcej zadań początkowych z rysunkami i danymi na rysunkach, zastąpiono niektóre zadania zamknięte z podanymi odpowiedziami A., B., C., D., zadaniami otwartymi. Struktura każdego tematu jest przejrzysta i uporządkowana. Zawiera te same elementy, zawsze w tej samej kolejności: powtórzenie i nawiązanie do poznanych wcześniej wiadomości (Sowa przypomina), wprowadzenie nowych treści, zadania do samodzielnego rozwiązania, gdzie: ciekawostka pokazująca związek matematyki z innymi przedmiotami szkolnymi i życiem codziennym, zadanie wymagające niestandardowego rozwiązania, czasem mające więcej niż jedno rozwiązanie, pięciozadaniowy test podsumowujący i sprawdzający opanowanie omawianych treści. podczas lekcji. Po każdym rozdziale, zawierającym od kilku do kilkunastu tematów, występuje blok powtórzeniowy w którym znajdują się zadania utrwalające i sprawdzające.