Myślenie przyczynowo-skutkowe to zestaw obrazkowy rozwijający u dzieci umiejętność rozumienia tego, co było najpierw, co potem, co było przyczyną, a co jest skutkiem oraz linearnego porządkowania bodźców. Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego warunkuje zdolność przewidywania konsekwencji własnych działań, usprawnia jednocześnie umiejętność skutecznego planowania i unikania błędów w codziennym postępowaniu. Obszerny materiał obrazkowy ma na celu ćwiczenie myślenia przyczynowo-skutkowego w sposób wieloaspektowy. Służą temu zestawy historyjek kilkuelementowych (3-, 4-, 6-częściowych), pary obrazków Co - z czego?, historyjki z różnymi zakończeniami, ze skutkiem natychmiastowym lub odroczonym, tematyczne relacje czasowe i wiele innych. Pomoc ułatwia stymulację procesów myślowych dzieci prawidłowo rozwijających się. Może także zostać wykorzystana w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi, m.in. niesłyszącymi, autystycznymi, zagrożonymi dysleksją, dyslektycznymi oraz o obniżonej sprawności intelektualnej.