Pierwszy polski podręcznik ekonomii eksperymentalnej- Czy ekonomia może posługiwać się metodą eksperymentalną?- Czy da się stworzyć prawdziwy rynek w laboratorium?- Czy można w efektywny i etyczny sposób eksperymentować na żywym organizmieinstytucji gospodarczych?Autorzy książki podkreślają, że odpowiedzi na te pytania są twierdzące, i zabierają czytelnika w świat ekonomii eksperymentalnej - intensywnie rozwijającej się dziedziny, która staje się niezbędnym narzędziem w ręku ekonomistów i praktyków biznesu. Czytelnik znajdzie w publikacji wiele przykładów praktycznego zastosowania eksperymentów, m.in. w badaniach rynkowych, budowaniu zaangażowania pracowników czy planowaniu aukcji i przetargów. Książka pomoże czytelnikowi:- formułować pytania i hipotezy badawcze stosowne do weryfikacji eksperymentalnej,- projektować scenariusze badań eksperymentalnych, zarówno laboratoryjnych, jak i terenowych,- sprawnie prowadzić sesje eksperymentów,- dokonywać poprawnej analizy statystycznej uzyskanych wyników,- przygotowywać artykuły i prace oparte na badaniach eksperymentalnych.Pracownicy naukowi i doktoranci dzięki książce z powodzeniem zastosują metodę eksperymentalną w badaniach i dydaktyce. Studenci poznają teoretyczny kontekst wyników eksperymentalnych. Badacze rynku, pracownicy consultingu i przedsiębiorcy odkryją nowe możliwości poszerzenia wiedzy o swoim środowisku biznesowym. Wartościowym uzupełnieniem książki są materiały (plany badawcze, instrukcje, wzory dokumentów, linki, forum użytkowników i in.) dostępne na stronie internetowej