Podręcznik zgodny z podstawą programową kształcenia ogólnego określoną w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. poz. 356) Podręcznik dostosowany do poziomu uczniów klasy siódmej, spełniający wszystkie założenia podstawy programowej. Zbudowany z 12 sekwencji dydaktycznych, każda z nich jest przewidziana do zrealizowania w trakcie czterech godzin lekcyjnych. Treści tak zostały dobrane, że możliwa jest jego realizacja w zakładanych ilościach godzin przeznaczonych na jego realizację. Progresja jest zachowana, spiralna, rozwijane są wszystkie sprawności językowe. Szczególnie dużo miejsca zajmuje rozumienie ze słuchu połączone z nauką strategii słuchania. Uczniowie w trakcie proponowanych zadań komunikują się po francusku, bo zadania zachęcają ich do komunikacji. Strony powtórzeniowe, znajdujące się na końcu każdego rozdziału porządkują wiedzę ucznia i ułatwiają samoocenę. Ważnym elementem książki jest kontekst kulturowy. To duży atut tego podręcznika. Uczniowie poznają nie tylko Francję współczesną, ale także jej historię, co pozwala na lepsze rozumienie kultury.