Pomoce dydaktyczne w praktyce edukacyjnej, poradnik do Mozaiki 40-elementowej. Mozaika to pomoc dydaktyczna, która doskonale sprawdza się zarówno w pracy indywidualnej, jak i grupowej w przedszkolach i szkołach oraz na zajęciach terapeutycznych. Służy rozwijaniu zainteresowań i twórczości dziecka, ale można ją też zastosować przy diagnozowaniu jego uzdolnień. Ćwiczenia z MOZAIKĄ są szczególnie wskazane dla dzieci dyslektycznych ze słabą analizą wzrokową i orientacją przestrzenną oraz dla dysgrafików. Ponieważ wymagają koncentracji uwagi przez pewien czas, stanowią korzystną formę terapii dzieci nadpobudliwych. Zabawa klockami MOZAIKI daje możliwość dokonywania operacji myślowych, począwszy od prostego postrzegania na konkretach, poprzez porównywanie, wykrywanie różnic i podobieństw w wielkości, ilości i stosunkach przestrzennych, kończąc na łączeniu w grupy i klasyfikowaniu według pojęć ogólnych. Podręcznik metodyczny, adresowany jest do nauczycieli, terapeutów, a także rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, zawiera propozycje zabaw gier i ćwiczeń z zastosowaniem MOZAIKI. Można je wykorzystać w przedstawionej formie lub wzbogacić i uzupełnić zgodnie z potrzebami. Ich opisy są przejrzyste: wyodrębniono w nich części, które ułatwiają znalezienie niezbędnych treści.