Dziennik jest przeznaczony dla terapeutów i nauczycieli prowadzących zajęcia specjalistyczne i dydaktyczno-wyrównawcze, takie jak: korekcyjno-kompensacyjne / terapii pedagogicznej, wyrównawcze z poszczególnych przedmiotów, gimnastyki korekcyjnej, socjoterapii, rewalidacji, logopedyczne, tyflopedagogiczne, surdopedagogiczne, rehabilitacji, dogoterapii, arteterapii itp. Może być także wykorzystywany do dokumentowania społecznych godzin nauczyciela. Dziennik może być używany w przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjach, szkołach ponadgimnazjalnych i poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Na kolejne karty dziennika składają się: Tygodniowy plan zajęć Organizacja roku szkolnego Program zajęć Zapisani uczniowie, podstawowe informacje Indywidualne programy terapii, zgoda rodziców na uczęszczanie Informacje dotyczące frekwencji i efektów pracy Wykaz uczęszczanie uczniów na zajęcia Realizacja programu zajęć Zestawienie danych dotyczących prowadzonych zajęć Kontakty z rodzicami, nauczycielami, pedagogiem szkolnym i innymi specjalistami Zadania dodatkowe wykonane przez nauczyciela prowadzącego zajęcia Rozliczenie realizacji godzin zajęć pozalekcyjnych w roku szkolnym Hospitalizacje, przeglądy dokumentacji Notatki Dziennik przewidziano dla 50 osób. Dziennik opracowano na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2014 r. poz. 1170).