Program zawiera szczegółowe cele kształcenia, określające wiadomości i umiejętności, które powinien opanować uczeń oraz treści kształcenia w formie haseł programowych wraz z zestawem ćwiczeń. Cele edukacyjne zostały poprawnie, jasno i konkretnie sformułowane, podobnie, jak wymagania stawiane uczniom. W programie określono warunki, w których powinno odbywać się kształcenie wraz z zaleceniami dotyczącymi organizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego oraz metod pracy z uczniami, a także zawarte są wskazówki metodyczne dotyczące realizacji programu wraz z proponowanymi środkami dydaktycznymi, sprzętem i oprogramowaniem. Autor programu przedstawia również propozycje metod sprawdzania i oceny osiągnięć edukacyjnych ucznia oraz literaturę i źródła materiałów w Internecie. W mojej ocenie, przedstawiony Program nauczania tak w płaszczyźnie technicznej, jak i prawnej jest na wysokim poziomie i w pełni adekwatny dla kierunku nauczania. Stanowi umiejętne połączenie różnych aspektów informatyzacji, z jakimi ma na co dzień styczność każdy informatyk w urzędzie. Prawda jest taka, że to właśnie od informatyków w znacznej mierze zależeć będą dalsze kierunki działań urzędów. Dlatego też tak ważne jest, aby Administrator w urzędzie posiadał bardzo wszechstronną wiedzę, tak w aspektach technicznych (co oczywiste), jak i prawnych (co jest również bezwzględniekonieczne).