Strefa marek
Człowiek zjawiska i teksty kultury w kom. społ.

EAN:

9788377846490

Rok wydania:

2015

Oprawa:

twarda

Format:

17,5x25 cm

Strony:

326

Cena sugerowana brutto:

37.80zł

Stawka vat:

5%

Teksty wchodzące w skład tej wieloautorskiej monografii stanowią bardzo interesujący zestaw naukowych dociekań. Jest to
charakterystyczny dla dnia dzisiejszego treściowy i metodologiczny wielogłos, kalejdoskop zróżnicowanych ujęć badawczych,
posiadający jednakżę autorski, orgynalny charakter. Wszystkie omawiane artykuły charakteryzują się wysoką jakością nauko-
wej refleksji,dojrzałością ujęcia i sprawnością wywodu. Bogactwo tematyczne wypowiedzi, wchodzących w skład tomu, dobrze odzwierciedla polisemiczny charakter współczesnej kultury. Mimo zróżnicowania treści oraz wielorakości metodologi-cznej wyraźną dominantę monografii stanowi przyjęty przez wszystkich Autorów (oraz Redaktorów, którzy odpowiednio zostawili teksty)semiotyczny punkt widzenia komunikacji społecznej. Konsekwentnie jest ona rozumiana jako generowanie
znaczeń - wszelkich znaczeń, i to niezależnie od podmiotów wchodzących w skład modelu komunikacyjnego. Ów pogląd ,
wywiedziony z tradycji badań kulturowych, doskonale uzasadnia wskazaną polisemiczność i wieloaspektowość wszelkich
zjawisk i zachowań kulturowych oraz charakterystycznych dlań tekstów, nie tylko współczesnych. Takie spojrzenie na
człowieka, funkcjonującego wśród znaków kultury, komunikującego się i tworzącego różne teksty, wydaje się bardzo
zasadne i - co ważne - nader efektywne w opisie tych zjawisk.