Podręcznik ,,Komputerowa magia" został opracowany w formie dialogu pomiędzy nauczycielką, uczniami i czarodziejem Cyberiuszem, który ma im pomóc w poznaniu tajników obcowania z komputerem. Autorki, doświadczone w pracy pedagogicznej, z powodzeniem zastosowały nowoczesną metodę nauczania, polegająca na rozmowach i dyskusjach. Książka jest przystępna i przyjazna uczniom, którzy mogą utożsamiać się z jej bohaterami brać aktywny udział w zaaranżowaniu lekcji. Podręcznik zawiera pomysłowo skonstruowane polecenia i ćwiczenia oraz ciekawe przykłady, które rozwijają wyobraźnię uczniów i budzą ich aktywność na lekcji. Wyróżnia się atrakcyjną i bogatą szatą graficzną. Testy - pytania i zadania - a także karty samooceny ucznia, zamieszczone na końcu każdego rozdziału, umożliwiają sprawdzenie opanowania materiału.
Materiał zgromadzony w podręczniku został ujęty w następujące grupy zagadnień:
Wstęp - czyli zaproszenie do komputerowej szkoły magii
1. I wtajemniczenie, czyli zasady pracy z komputerem
2. II wtajemniczenie, czyli praca w Windows
3. Poznajemy edytor grafiki, czyli malowanie na ekranie
4. Poznajemy edytor tekstu, czyli zabawa z Wordem
5. Poznajemy arkusz kalkulacyjny, czyli tajemnice zaklętych formuł
6. Poznajemy Internet, czyli wirtualna wiedza tajemna.
7. U celu podróży, czyli pożegnanie z Cyberiuszem
Podręcznik wyróżnia:
- metoda polegająca na odwołaniu się do pozaszkolnych doświadczeń uczniów
- pomysłowo skonstruowane polecenia i ćwiczenia, które rozwijają wyobraźnię uczniów i budzą ich aktywność na lekcji
- duża ilość kolorowych rysunków, plansz i tablic
- testy sprawdzające i karty samooceny ucznia, umieszczone na końcu każdego rozdziału
- propozycje prostych i interesujących ćwiczeń gimnastycznych, pozwalających prowadzić lekcję zgodnie z zasadami higieny pracy przy komputerze.
Uzupełnieniem podręcznika jest płyta CD, która zawiera:
- liczne animacje i pokazy,
- zadania i ćwiczenia utrwalające wiedze,
- testy sprawdzające,
- wybrane programy multimedialne,
- ciekawe aplikacje użytkowe.