Strefa marek
Opozycja medialna na przykładzie Polski...

EAN:

9788376146201

Rok wydania:

2024

Oprawa:

broszurowa

Format:

233x158 mm

Strony:

168

Cena sugerowana brutto:

43.00zł

Stawka vat:

5%

Nowość

Podstawowym celem badawczym niniejszej książki jest przedstawienie najważniejszych aspektów funkcjonowania opozycji medialnej w Polsce. Można w związku z tym postawić wstępne pytania badawcze:

jakie są cechy opozycji medialnej jako odmiany opozycji politycznej?

na czym polega funkcjonowanie konkretnych mediów jako opozycji medialnej?

jak władza polityczna rządzący mogą oddziaływać na media, w tym te, które pełnią rolę opozycji medialnej?

W związku z powyższymi pytaniami postawiono wstępne hipotezy badawcze:

media mogą funkcjonować w demokratycznym systemie politycznym jako rodzaj specyficznej opozycji politycznej wobec rządzących,

przykładem opozycji medialnej w Polsce jest działalność telewizji TVN, Gazety Wyborczej oraz portalu internetowego Onet pl w okresie rządów Zjednoczonej Prawicy (2015-2023), głównie ze względu na bardzo duży stopień krytycyzmu wobec rządzących,

działalność władz publicznych nawet w demokratycznych państwach UE może zagrażać wolności mediów i być wymierzona w te media, które pełnią rolę opozycji medialnej.

Problematyka opozycji politycznej spotyka się z dużym zainteresowaniem ze strony badaczy zarówno polskich, jak i zagranicznych. Natomiast zagadnienia dotyczące opozycji medialnej nie są zbyt dobrze rozpoznane w literaturze przedmiotu. Stąd też autorzy mają nadzieję, że niniejszą publikacją przetrą szlaki w ramach analizowanej problematyki badawczej.

(Fragmenty książki, s. 8, 10)