Pracę [...] cechuje daleko idąca merytoryczna trafność i logiczna spójność. Bogactwo wątków informatyczno-dydaktycznych i pedagogicznych świadczy o tym, że mamy do czynienia z interesującym i bardzo aktualnym kompendium wiedzy stosowanej, co prawdopodobnie stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie czytelników żądnych wiadomości i praktycznych umiejętności, aby sprostać wyzwaniom wciąż doskonalącej się technologii informacyjno-komunikacyjnej w i dla edukacji. Z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Kazimierza Wenty Podjęty temat jest szczególnie istotny dla czasów obecnych, gdyż burzliwy rozwój mediów cyfrowych i ich konwergencja we współczesnych komputerach włączonych w siec informatyczną ściśle wiążą się z postępem w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych. Upowszechnienie narzędzi owej technologii, ich zróżnicowanie i wielofunkcyjność, rzeczywista rola użytkowa w wielu zakresach ludzkiej aktywności oraz istotne, a nie do końca rozpoznane skutki społeczne i osobowe, a także ekonomiczne, kulturowe i oświatowe powodują, że aktualne i zasadne merytorycznie są badania empiryczne i refleksja naukowa nad kontekstami edukacyjnymi. To właśnie pole stara się wypełnić praca zbiorowa pod redakcją naukową Doroty Siemienieckiej i ma w tym względzie charakter nowatorski, a w wielu zakresach wręcz odkrywczy. Z recenzji wydawniczej dr. hab. Macieja Tanasia