Strefa marek
Media społecznościowe jako przestrzeń głoszenia...

EAN:

9788380172524

Autor:

Wydawnictwo:

Rok wydania:

2019

Oprawa:

broszurowa

Format:

250x176 mm

Strony:

328

Cena sugerowana brutto:

37.80zł

Stawka vat:

5%

Każda społeczność ma wypracowane sposoby komunikowania się ze sobą. W świecie cyfrowym pełna dialogiczność, o której mówił na progu powstawania Internetu św. Jan Paweł II, stała się możliwa dopiero po opracowaniu i wdrożeniu sieci Web 2.0. Najintensywniej użytkowaną część tej sieci stanowią media społecznościowe. Liczba użytkowników i wytwarzanych przez nich treści osiągnęła niespotykaną nigdy wcześniej w historii komunikacji skalę. W tej nowej rzeczywistości nie może zabraknąć słowa Bożego. Wezwanie Chrystusa: idźcie na cały świat i nauczajcie wszystkie narody (Mk 16,15) nie może być ignorowane tylko z tego powodu, że dialog pomiędzy ludźmi siedzącymi przed swoimi monitorami odbywa się za pomocą bitów i bajtów. Fenomen publicznej komunikacji dialogicznej stał się inspiracją do zbadania zjawiska głoszenia Dobrej Nowiny w portalach społecznościowych.
Piotr Wajs stawia sobie za cel przyjrzenie się tej nowej rzeczywistości, w której znajduje się w XXI w. słowo Boże. Nie negując wartości mediów tradycyjnych, na których wspierają się dzieje i nauczanie Kościoła, zadaje pytanie o możliwości, jakie dają dostępne miliardom ludzi narzędzia komunikacji w Internecie Facebook, Twitter czy YouTube, stosowane także w przekazie treści wiary.