Strefa marek
Storytelling danych. Poradnik wizualizacji...

EAN:

9788328377561

Wydawnictwo:

Data premiery:

2021-02-02

Rok wydania:

2021

Oprawa:

broszurowa

Strony:

272

Cena sugerowana brutto:

77.00zł

Stawka vat:

5%

Promocja

Rozwój technologiczny nie tylko zwiększył ilość i dostępność danych, ale również zaowocował wszechobecnością narzędzi do ich obróbki i prezentacji. W zasadzie każdy może tworzyć diagramy i prezentacje. Aby przykuć uwagę odbiorcy i przekazać mu informację zawartą w zbiorze danych, sama wiedza techniczna nie wystarczy. Problem wynika z tego, że większość ludzi nie ma naturalnej umiejętności przekładania danych na interesujące historie. Tego się po prostu trzeba nauczyć. Dopiero wtedy można mówić o skutecznym przekazie.

Ta książka jest przewodnikiem dla każdego, kto musi przekazywać informacje, robiąc przy tym użytek z danych. Szczególnie wartościowa będzie dla analityków, studentów i naukowców, a także dla każdego, kto w swojej komunikacji odwołuje się do danych. Pokazano tu prostą i intuicyjną technikę przedstawiania historii przy użyciu danych w sześciu krokach ("lekcjach"). Skuteczność tej metody potwierdzono wieloma przykładami zaczerpniętymi z przeróżnych branż. Poszczególne procesy zaprezentowano za pomocą instrukcji "krok po kroku", opisano także tok rozumowania podczas realizacji projektu graficznej wizualizacji danych. Przy tym wszystkim zawarte w książce praktyczne wskazówki są gotowe do natychmiastowego zastosowania.

Sześć kluczowych lekcji skutecznej komunikacji wizualnej:

  1. Zrozumienie kontekstu.
  2. Wybór odpowiedniego wykresu.
  3. Eliminacja śmieci.
  4. Kierowanie uwagą odbiorców.
  5. Myślenie niczym projektant.
  6. Przedstawianie historii.
Dane nadają sens prezentacji!