Konieczność podniesienia innowacyjności polskiej gospodarki stanowi jedno z głównych stojących przed nią wyzwań rozwojowych. Odnosi się to w szczególności do regionów o niższym poziomie rozwoju gospodarczego, poszukujących swoich przewag konkurencyjnych. Nowatorstwo badań, których wyniki przedstawiono w książce, polega na analizie finansowych aspektów wspierania innowacji dokonywanych i wdrażanych w przedsiębiorstwach. Szczególnym przedmiotem zainteresowania były kwestie związane z korzystaniem przez firmy z funduszy unijnych, ze współpracą uczelni z praktyką gospodarczą oraz z rolą instytucji otoczenia biznesu we wspieraniu innowacyjności. Zaproponowane zostały modele rozwiązań w procesie działalności innowacyjnej i rekomendacje pod adresem głownych grup interesariuszy z nią związanych. Książka jest skierowana zarówno do środowiska akademickiego, jak i przedsiębiorców oraz decydentów w instytucjach publicznych zainteresowanych wspieraniem innowacyjności podmiotów gospodarczych.