Strefa marek
Urbanism as a way of life. Trying to rediscover

EAN:

9788380125919

Data premiery:

2015-12-01

Rok wydania:

2015

Oprawa:

twarda

Format:

246x171 mm

Strony:

144

Cena sugerowana brutto:

33.60zł

Stawka vat:

5%

Miasta, od chwili ich założenia przed wiekami, zawsze były przestrzeniami działań społecznych, masowych aktywności i zbiorowych zachowań. Wynikało to z ich niezwykłej siły przyciągania. Były - i są nadal - wpływowe, inspirujące i wzbudzają zainteresowanie. Z wielu powodów miasta są ważne zarówno dla zwykłych mieszkańców, jak i artystów i myślicieli. W 20. wieku Louis Wirth opisał zurbanizowane przestrzenie w kategoriach intensywnej gęstości zaludnienia, zróżnicowania społecznego i znacznych rozmiarów populacji - cech, które wydają się oczywiste i naturalne. W książce Urbanism as a way of life. Trying to rediscover autorzy podjęli próbę rozważenia, czy idee Louisa Wirtha nadal są żywe. Podjęli próbę odpowiedzi na pytanie, czy idee te - jeżeli poddane koniecznym modyfikacjom - mogą być użyteczne podczas analizy współczesnych miejskich przestrzeni.